23 034 läst ·
152 svar
23k läst
152 svar
Lagförändring stoppar bränsledrivna trädgårdsmaskiner
På konsumentens sida
· 3 420 inlägg
Snart får du inte längre klippa gräset med en bensinklippare eller tvätta bilen på garageuppfarten.
Du kan läsa artikeln här: Lagförändring stoppar bränsledrivna trädgårdsmaskiner
Du kan läsa artikeln här: Lagförändring stoppar bränsledrivna trädgårdsmaskiner
VAD I HELVETE? Vi köpte precis en Klippo och nu ska vi inte ens få använda den? Tänker åka upp och klippa gräsmattan utanför riksdagshuset varje dag tills jag inte längre får använda maskinjäveln.
Spoiler: April?
Spoiler: April?
Tvätta bilen får man väl ändå inte göra på garage uppfarten och det vore verkligen lämpligt med ett förbud mot bensinklippare i tätbebyggt område eller åtminstone skärpta bullerkrav. Det verkar som att alla grannar påminner varandra om hur kul det är med gräsklippning så att så fort en klippare startat dröjer det inte länge innan nästa går i gång.
Jag är för ett krav på elklippare!
Nu är det tyvärr första april så jag får nog lyssna på knattret en sommar till.
Jag är för ett krav på elklippare!
Nu är det tyvärr första april så jag får nog lyssna på knattret en sommar till.
Först tänkte jag, ja med nuvarande regering blir man inte förvånad, sen trilla poletten ner vilket datum det är 
Känns som april skämt men skulle inte vara ett dugg förvånad om det var sant. Fast de med biltvätt har väl gällt länge
De bästa aprilskämten ligger alltid nära sanningen. Så också det här.
Tyvärr är det väl så att med Miljöpartiet, ett skämt i sig självt, i regeringsställning skulle ovanstående "nyhet" mycket väl kunna vara en realitet redan inom några år.
Tyvärr är det väl så att med Miljöpartiet, ett skämt i sig självt, i regeringsställning skulle ovanstående "nyhet" mycket väl kunna vara en realitet redan inom några år.
Aldrig, kommer ta fram den, klippa hela gräsmattan springandes, medans jag lyssnar "Fuck the police" och snabbt in med klipparen i vårt (då) nybyggda gömställe för vår olagliga gräsklippare.MathiasS skrev:
Tycker det är otroligt med dom som hatar gräsklippare så mycket som vissa här tycks faktiskt göra. Aldrig stört mig på ljudet från dom.