VAD I HELVETE? Vi köpte precis en Klippo och nu ska vi inte ens få använda den? Tänker åka upp och klippa gräsmattan utanför riksdagshuset varje dag tills jag inte längre får använda maskinjäveln.

Spoiler: April?

• Gilla
Skyflakes
  • Laddar…
Tänkte precis säga att kan det ha med dagens datum att göra? ;)

• Gilla
  • Haha
jonas.o och 10 till
  • Laddar…
Redaktionen Redaktionen skrev:
Snart får du inte längre klippa gräset med en bensinklippare eller tvätta bilen på garageuppfarten.

Du kan läsa artikeln här: Lagförändring stoppar bränsledrivna trädgårdsmaskiner
Det senare gäller ju redan, men förbud för bensinklippare vore gôtt...

• Gilla
  • Haha
jonas.o och 6 till
  • Laddar…
Niklasloow Niklasloow skrev:
VAD I HELVETE? Vi köpte precis en Klippo och nu ska vi inte ens få använda den? Tänker åka upp och klippa gräsmattan utanför riksdagshuset varje dag tills jag inte längre får använda maskinjäveln.

Spoiler: April?
Passa på att elda upp den i kaminen innan det är förbjudet
också.

• Haha
  • Gilla
jonas.o och 7 till
  • Laddar…
Tvätta bilen får man väl ändå inte göra på garage uppfarten och det vore verkligen lämpligt med ett förbud mot bensinklippare i tätbebyggt område eller åtminstone skärpta bullerkrav. Det verkar som att alla grannar påminner varandra om hur kul det är med gräsklippning så att så fort en klippare startat dröjer det inte länge innan nästa går i gång.

Jag är för ett krav på elklippare!

Nu är det tyvärr första april så jag får nog lyssna på knattret en sommar till.

• Gilla
jonas.o och 5 till
  • Laddar…
Först tänkte jag, ja med nuvarande regering blir man inte förvånad, sen trilla poletten ner vilket datum det är :)

• Gilla
  • Haha
Nalleman64 och 9 till
  • Laddar…
Känns som april skämt men skulle inte vara ett dugg förvånad om det var sant. Fast de med biltvätt har väl gällt länge

• Gilla
  • Ledsen
SonnyListon och 4 till
  • Laddar…
T Takfönster skrev:
Fast de med biltvätt har väl gällt länge
Inte om du står på grus eller gräsmatta.

• Gilla
Kempa_swe och 3 till
  • Laddar…
T Takfönster skrev:
Känns som april skämt men skulle inte vara ett dugg förvånad om det var sant. Fast de med biltvätt har väl gällt länge
Braskamminen fick mig att fundera rejält.

• Gilla
Takfönster
  • Laddar…
Ha ha ha...

Skratta ni men om ett par år står vi där i garaget och torrgasar tvåtaktarna i smyg bara för att få känna doften, ljudet och vibrationerna.

• Gilla
  • Haha
  • Wow
Mg67 och 25 till
  • Laddar…
De bästa aprilskämten ligger alltid nära sanningen. Så också det här.

Tyvärr är det väl så att med Miljöpartiet, ett skämt i sig självt, i regeringsställning skulle ovanstående "nyhet" mycket väl kunna vara en realitet redan inom några år.

• Gilla
  • Älska
jonas.o och 20 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Skratta ni men om ett par år står vi där i garaget och torrgasar tvåtaktarna i smyg bara för att få känna doften, ljudet och vibrationerna.
Aldrig, kommer ta fram den, klippa hela gräsmattan springandes, medans jag lyssnar "Fuck the police" och snabbt in med klipparen i vårt (då) nybyggda gömställe för vår olagliga gräsklippare.

Tycker det är otroligt med dom som hatar gräsklippare så mycket som vissa här tycks faktiskt göra. Aldrig stört mig på ljudet från dom.

• Gilla
Nalleman64 och 1 till
  • Laddar…
N
S Strontus skrev:
Inte om du står på grus eller gräsmatta.
Eller har eget avlopp, som jag förstår.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.