God morgon!
Sitter och filar på altanritning men får inte till det.
I princip hela däcket hamnar på grusad / makadammad yta kring huset så bärigheten är inget problem.
Vill få ner höjden så skruvreglarna blir 45*145 som läggs på marksten.
Dock går det väldigt mkt marksten, runt 200st får jag det till när jag räknar kryssen på bifogad ritning. (altanen är ca 140 kvadratmeter)
Någon som har förslag på hur man får ner antalet anliggningspunkter på ett bra sätt eller blir det bara mer snickarjobb istället?
Kommer leja bort jobbet men vill ha en bra plan när jag träffar snickarn...
Vänligen
Sitter och filar på altanritning men får inte till det.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
I princip hela däcket hamnar på grusad / makadammad yta kring huset så bärigheten är inget problem.
Vill få ner höjden så skruvreglarna blir 45*145 som läggs på marksten.
Dock går det väldigt mkt marksten, runt 200st får jag det till när jag räknar kryssen på bifogad ritning. (altanen är ca 140 kvadratmeter)
Någon som har förslag på hur man får ner antalet anliggningspunkter på ett bra sätt eller blir det bara mer snickarjobb istället?
Kommer leja bort jobbet men vill ha en bra plan när jag träffar snickarn...
Vänligen
Medlem
· Etelä Pohjanmaa
· 2 467 inlägg
Låt snickaren fundera på det där om du ändå ska leja bort det. Han vill antagligen inte följa din plan utan sin egen.
Om det är kostnaden du funderar på så bör lämplig sten gå att få gratis på diverse annonsforum på Facebook. Det gör ju inget om de inte matchar så bra, bara de yttre som eventuellt syns lite inte stör. Till och med sjöstensplattor går ju att använda, bara att lägga dem upp och ner.
Klicka här för att svara