Jag har en blandare av modell Mora Cera K5 i köket. Den har börjat läcka när jag använder varmvatten. Bifogar bild där en rännil syns från handtaget och ner till diskmaskinsvredet. Kör jag bara kallvatten syns ingenting. Problemet är också att det läcker ner genom diskbänken och hamnar i skåpet under.
Jag har kollat snabbt i manualer från Mora men hittar ingen beskrivning av just detta fel.
Kan jag åtgärda detta på nåt sätt tror ni eller är det ny blandare som gäller?
Tack på förhand
Janne
Jag har kollat snabbt i manualer från Mora men hittar ingen beskrivning av just detta fel.
Kan jag åtgärda detta på nåt sätt tror ni eller är det ny blandare som gäller?
Tack på förhand
Janne
Byt. Det är inte värt att krångla med.
Blandaren är bara tre år gammal, brukar de inte hålla längre?

Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 15 578 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 15 578 inlägg
Det går självklart att byta insatsen, men detta fel ska inte uppkomma på ynka tre år.
Har du eget vatten eller kommunalt? För garantierna täcker inte om man tex har egen brunn med aggressiva föroreningar.
Läs länken ovan!
Har du eget vatten eller kommunalt? För garantierna täcker inte om man tex har egen brunn med aggressiva föroreningar.
Läs länken ovan!
Lite pinsamt men jag får ta tillbaka mitt påstående efter koll med sambon 
När vi byggde om köket för tre år sen så återanvände vi tydligen blandaren från det gamla köket. Den har därmed okänd ålder.
När vi byggde om köket för tre år sen så återanvände vi tydligen blandaren från det gamla köket. Den har därmed okänd ålder.