Jag behöver råd.
Strykjärn är väl ett slags verktyg...
Kärleken i mitt liv villhöver ett nytt strykjärn. Hon har redan en Laura Star ångstation som hon gärna använder och ett vanligt ångstrykjärn. Hon tycker dock när reumatismen sätter klorna i henne att båda alternativen är för tunga. Jag skulle därför vilja ha tips på ett riktigt bra och lätt ångstrykjärn.
Jag har sökt på alla vanliga ställen men hittar inget Festool/Makita/(blå) Bosch-strykjärn så jag behöver verkligen upplysning om vad hon verkligen vill ha.
Hennes krav:
1. Lätt, helst under kilot.
2. Ånga.
3. Billigt (jag får nästan stryk när jag tycker hon ska ha ett dyrt järn!)
4. Det ska ligga under granen i december (vilket ger mig lite ekonomiskt utrymme, hon får inte fråga om vad julklapparna kostar).
Nu är jag ingen mullig mansgris som ligger på soffan och dricker öl medans älsklingen stryker och lagar mat. Jag är riktigt duktig med strykjärnet (men lite långsam) men är tyvärr utvisad från klädvårdsrummet då hon tycker att det är hennes nöje och avkoppling. Jag står hellre i köket och vi uppskattar varandras insatser. (Mellan oss så smiter jag in när hon jobbar och använder både strykjärn, tvättmaskin, torktumlare, mangel osv - lova att inte berätta det för henne!)
Vad ska jag köpa? Länka gärna!
// Jens