70 266 läst · 456 svar
70k läst
456 svar
Länsförsäkringar kidnappat mina pengar (clickbait)
Kan du inte bevisa att pengarna kommit från en laglig verksamhet så är det ju helt rätt. Jag är inte emot att du håller på med svarta pengar, det skiter jag i. Men man är bra blåst om man håller på med svarta (ej kriminella i den aspekt där du skadar människor eller annat) och vill sätta in de på banken. De kan du handla för i affärer istället.RoTe skrev:
Om dina gamla sedlar blivit för gamla efter ett bankrån så är det bara bra att de är återhållsamma som exempel.
Ja mitt problem är ju att bevisa att jag haft lägre utgifter än inkomster sedan jag började arbeta vid 15 års ålder. Alla förstår ju att det inte går då man bytt bank några gånger med åren, är snart 40 liksom.
LF är mycket bra i ett pågående ganska stort försäkringsärende, så jag är positivt inställd till det bolaget.R Rkarlsson skrev:
Jag är bronskund. Förmodligen kommer man inte högre utan att placera pengar hos LF.
Guld blir man om man blir full bankkund och har något sparande. Jag sparar inte jättemycket där men har huslånet hos de och alla försäkringar.P pmd skrev:
Har med väldigt goda erfarenheter av försäkringsdelen, men framförallt banksidan.
De gnäller inte om man svarar på kundkännedomen heller som alla bankerna ber snällt om =)
I den magiska bankvärlden är det tydligen så, men om jag lånar ut 90 av mina hundra kronor till dig så har jag 10 kronor kvar. Jag måste återkräva lånet för att ha tillgång till 100 kr igen.Dennan4 skrev:Trycka pengar är idag bara ett uttryck för ökad penningmängd, inte att man faktiskt trycker fysiska sedlar. Om du sätter in 100kr på banken och den då kan låna ut säg 90kr till någon annan så har man ökat penningmängden eftersom du har dina initiala 100kr på ditt konto och någon annan nu har 90kr på sitt konto som inte fanns igår.
Varför blir det magiskt annorlunda när jag lånar ut mina pengar till dig via ett ombud?
Ofta handlar det om gamla människor som lagt undan kontanter som sedan arvingarna hittat efter deras frånfälle, att bevisa att avlidna moster Tina levt extremt snålt under merparten av sitt liv är inte vidare enkelt.R Rkarlsson skrev:Kan du inte bevisa att pengarna kommit från en laglig verksamhet så är det ju helt rätt. Jag är inte emot att du håller på med svarta pengar, det skiter jag i. Men man är bra blåst om man håller på med svarta (ej kriminella i den aspekt där du skadar människor eller annat) och vill sätta in de på banken. De kan du handla för i affärer istället.
Om dina gamla sedlar blivit för gamla efter ett bankrån så är det bara bra att de är återhållsamma som exempel.
Så är det givetvis. Det var dock inga problem för nån i släkten att sätta in deras fars halva miljon i sedlar. Gamla människor litade inte på banken förr. Men de fick faktiskt sätta in de då de kunde se att han faktiskt gjort ett uttag på samma summa innan.M mnils skrev:
Lite omständigt med att räkna möjligtvis men fullt möjligt.
Ofta vet arvingarna om det handlar om svarta pengar, då sätter man inte in allt i en klumpsumma.
Det är direkt olämpligt, kanske t.o.m. olagligt, att villkora något med att kräva ett svar om politisk åsikt.Bo Lundqvist skrev:Håller med, man förlora en god relation om man lägger skulden på fel person, jag fick en stendum fråga om jag hade kontakt med politiskt kontroversiell organisation i USA, jo jag är medlem i Imperial Clan of America, men det gör väl inget, inga såna skämt en fredag så var det med det, så man kan skämt lite i stället!
F.ö. är väl alla politiska organisationer i USA kontroversiella?