Byggahus.se
Är helt trött på mitt vit o svart rutiga klinkersgolv i kök och hall. Att ta bort klinkers verkar både dyrt och tidsödande, så jag skulle vilja lägga på ett tunt vinylgolv. Skall jag välja vinylklick eller matta?

Det är svårt att få till utan att du ser varenda fog,
Bäst att ta bort klinkersen, är inte svårt eller jobbigt, slipper man göra ett halvdant jobb.

kenneth5828 kenneth5828 skrev:
Det är svårt att få till utan att du ser varenda fog,
Bäst att ta bort klinkersen, är inte svårt eller jobbigt, slipper man göra ett halvdant jobb.
Jo, väldigt dyrt och krångligt. Som jag skrev. Min fråga gällde alltså inte det. Utan vad är bäst alternativ att lägga på klinkers.

BirgitS
Uppfyller klinkergolvet de villkor angående jämnhet som tillverkaren av vinylgolvet anger i sina instruktioner?

Man lär ju till 100% se klinkersgolvet under mattan, allt annat vore otänkbart. Sen kan man ju flytspackla ett lager på för att dölja undergolvet.

Javisst flytspackling är ju nödvändig ovanpå klinkers

Har du utrymme uppåt är det ju bara flyta då.

Stefan N Stefan N skrev:
Har du utrymme uppåt är det ju bara flyta då.
Ja - fast det var ju inte det jag frågade om :rofl:

• Gilla
Fadai
  • Laddar…
BirgitS
Då är det ju bara en smaksak och kostnadsfråga om man väljer vinylklick eller matta, vilket gör det svårt för oss att välja åt dig.

Det borde vara enklare att lägga klick själv?

N Nybyggerska skrev:
Är helt trött på mitt vit o svart rutiga klinkersgolv i kök och hall. Att ta bort klinkers verkar både dyrt och tidsödande, så jag skulle vilja lägga på ett tunt vinylgolv. Skall jag välja vinylklick eller matta?
Vi bredspacklade vårt klinkersgolv i sovrummet före vi la in en tunnare heltäckningsmatta.
Vi använde vanligt väggspackel, men resultatet blev bra ändå.
Om du använder lämplig produkt för att spackla golvet så kan det nog bli bra.
Håller med om att det inte är något roligt jobb att bryta upp klinkers, i vårt kök var det sex olika lager, gips, spån, gips igen och flytspackel, inget roligt.

• Gilla
Nybyggerska
  • Laddar…
Vinylklick inlagt.

BirgitS
Foton uppskattas av forumet, helst både på hur det såg ut innan, under och efter jobbet.

• Gilla
roeben
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.