Byggahus.se

Lägga Tarkett plastgolv

1. A
    Medlem Nivå 10
    Klarar en normalhändig person det? Köket är ca 12 kvadrat. Betongbjälklag, slätt som en barnrmpa ;) Dock lägger vi 13mm golvgips för att komma upp i nivå med parketten 14mm utanför.

Tips och knep mottages med tacksamhet!

2. L
    Medlem Nivå 6

Re: Lägga Tarkett plastgolv

Visade inte allas vår favvis Ernst det på teve för någon månad sedan? Har för mig det. Kanske kan du söka på SVT och se om det finns nedskrivet där.

Kontentan är i alla fall att det inte var så himla knepigt att lägga in plastgolv, men att man skulle vara noga med de där svetsade skarvarna, så det behövs bra verktyg.

Eftersom jag inte gjort något liknande själv så ska jag inte säga mer - överlåter det till andra som är bättre!

3. A
    Medlem Nivå 10

Re: Lägga Tarkett plastgolv

OK. Jag skall kolla Ernst ;) Måste ha missat det avsnittet. Eftersom golvet är 3m brett och våderna är 4m så klarar jag mig utan skarvar, fast visst kunde man kanske vika upp litet på väggarna bakom skåpen och svetsa hörnet.

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=1615&a=144269

"Håkan limmar fast.
    Slutligen svetsas mattan samman i fogarna. Håkan använder flera specialverktyg när han utför det här arbetet och rekommenderar inte någon okunnig person att ge sig på det här jobbet. "