553 läst · 4 svar
553 läst
4 svar
lägga om golv i befintlig kök
Hej,
jag försöker förstå hur man ska göra om man vill lägga om en ny klickgolv när man inte ska renovera hela köket. Letar jag på internet så verkar alla frågor handla om man ska ha parkett eller inte under kökstommar innan man montera köket, men i mitt fall så köket är redan på plats och det sitter golvet under.
Den enda jag kan komma på är att såga golvet med en multitool och försöka se till att sockel hamnar inte precis vid övergången? Är det ens en bra idè? Isf hur mycket plats måste man lämna mellan nya och gamla golvet, 5mm eller mer?
tack på förhand!
jag försöker förstå hur man ska göra om man vill lägga om en ny klickgolv när man inte ska renovera hela köket. Letar jag på internet så verkar alla frågor handla om man ska ha parkett eller inte under kökstommar innan man montera köket, men i mitt fall så köket är redan på plats och det sitter golvet under.
Den enda jag kan komma på är att såga golvet med en multitool och försöka se till att sockel hamnar inte precis vid övergången? Är det ens en bra idè? Isf hur mycket plats måste man lämna mellan nya och gamla golvet, 5mm eller mer?
tack på förhand!
Det är inga problem att lägga skarven av golvet under kökssockeln, bara skär ut det gamla och gå minst 5mm under sockeln så att den täcker så blir det bra😊gi_vi skrev:Hej,
tack på förhand!
Liknande trådar
-
Hur skulle ni gå tillväga om ni skulle vilja lägga parkettgolv
Golv -
Om badrummets totalgolvyta är 2,3kvm kan man lägga 60x60cm?
Badrum -
Vad bygga först? Tak eller golv. Bygger till vår friggebod och stommen/regelverk är klart nu. Så: Ska jag lägga takspånt eller underlagsgolv först?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Lägga om golv som knarrar ? Furu trä från 1950
Golv -
Hur är ert omdöme/recension på Bjelin härdade trägolv? Vi funderar på att lägga in detta golv i kök och allrum/vardagsrum (i en öppen planlösning).
Golv