Gammalt hus från 1972, spånplattor med heltäckningsmatta i dom flesta rum så där har man helt enkelt skurit mattan mot tex dörrar och garderober och fått ett snyggt avslut men nu när jag renoverar så lägger jag ett laminatgolv, hur avslutar jag då snyggast emot min altandörr tex?
ett rum har jag redan klarat av men då föll det sig naturligt att lägga en längsgående golvskiva emot tröskeln, (jag är medveten om att det skall finnas en spalt som tillåter golvet att svälla och röra sig)
i kommande situation så kommer skivornas alla ändar peka mot nästa dörrtröskel, hur ser det ut i nyproduktion samt hur hade mästaren själv gjort vid en renovering?
när mattan är borta så kommer det nya golvet inte hamna under karmen utan kommer ligga emot…
ett rum har jag redan klarat av men då föll det sig naturligt att lägga en längsgående golvskiva emot tröskeln, (jag är medveten om att det skall finnas en spalt som tillåter golvet att svälla och röra sig)
i kommande situation så kommer skivornas alla ändar peka mot nästa dörrtröskel, hur ser det ut i nyproduktion samt hur hade mästaren själv gjort vid en renovering?
när mattan är borta så kommer det nya golvet inte hamna under karmen utan kommer ligga emot…

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
I värsta fall kan du också sätta en platt list av ek, t ex en sockel som du lägger ner.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Lägga parkettgolv på ett betongbjälklag med uppvärmde källare
Golv -
Lägga ut isolering på vind med golv
Fritidshus -
Går det att lägga golv och pausa bygget över vintern?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Hur skulle ni gå tillväga om ni skulle vilja lägga parkettgolv
Golv -
Lägga golv under dörrkarm när man avslutar mot dörr?
Golv