Vi har idag ett sutteränggolv som det är klinker på. Går det att lägga el-golvärme ovanpå klinkret och sedan flytspackla ovanpå utan att ta bort klinkret eller måste klinkret bort? Alla plattor sitter stenhårt så inget ligger löst. Vi tänker lägga en heltäckningsmatta som andas ovanpå flytspacklet.
Är golvet isolerat? Är det oisolerat blir uppvärmningskostnaderna stora.
Vet faktiskt inte om plattan är isolerad så jag utgår ifrån att den är bristfällig. Tanken är att bara ha golvvärmen för lätt komfort. Uppvärmningen av rummet kommer ske genom vattenburet element som finns i rummet. Takhöjden tillåter tyvärr inte att gjuta in vattenburen golvvärme då jag jagar varje cm i takhöjd.
Då tycker jag du ska nöja dig med en heltäckningsmatta. Oisolerat golv o golvvärme är inte att föredra.A andwim skrev:Vet faktiskt inte om plattan är isolerad så jag utgår ifrån att den är bristfällig. Tanken är att bara ha golvvärmen för lätt komfort. Uppvärmningen av rummet kommer ske genom vattenburet element som finns i rummet. Takhöjden tillåter tyvärr inte att gjuta in vattenburen golvvärme då jag jagar varje cm i takhöjd.
Klicka här för att svara