Vi har idag ett sutteränggolv som det är klinker på. Går det att lägga el-golvärme ovanpå klinkret och sedan flytspackla ovanpå utan att ta bort klinkret eller måste klinkret bort? Alla plattor sitter stenhårt så inget ligger löst. Vi tänker lägga en heltäckningsmatta som andas ovanpå flytspacklet.

• Rum med klinkergolv, vitmålad panel på vägg och synliga rörledningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är golvet isolerat? Är det oisolerat blir uppvärmningskostnaderna stora.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Vet faktiskt inte om plattan är isolerad så jag utgår ifrån att den är bristfällig. Tanken är att bara ha golvvärmen för lätt komfort. Uppvärmningen av rummet kommer ske genom vattenburet element som finns i rummet. Takhöjden tillåter tyvärr inte att gjuta in vattenburen golvvärme då jag jagar varje cm i takhöjd.

A andwim skrev:
Vet faktiskt inte om plattan är isolerad så jag utgår ifrån att den är bristfällig. Tanken är att bara ha golvvärmen för lätt komfort. Uppvärmningen av rummet kommer ske genom vattenburet element som finns i rummet. Takhöjden tillåter tyvärr inte att gjuta in vattenburen golvvärme då jag jagar varje cm i takhöjd.
Då tycker jag du ska nöja dig med en heltäckningsmatta. Oisolerat golv o golvvärme är inte att föredra.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Karl-Ove Qvarfordt Karl-Ove Qvarfordt skrev:
Då tycker jag du ska nöja dig med en heltäckningsmatta. Oisolerat golv o golvvärme är inte att föredra.
Förstår, men undrar ändå om det går bra att lägga el-golvvärmen och flytspackla ovanpå klinkret istället för att behöva ta bort klinkret.

Karl-Ove Qvarfordt Karl-Ove Qvarfordt skrev:
[länk]
Tack, ska läsa på lite mer men funderingen kvarstår. :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.