Hej,

Har införskaffat mig en robotgräsklippare som jag ska installera, men är osäker hur jag ska lägga begränsningskabel för att få bästa resultat.
Nedan är en skiss på gräsmattan, den övre bruna delen är en nedfart till garaget i källarplan. Denna används som parkering i dagsläget samt är väldigt brant på alla delar förutom toppen mot vägen. Den bruna delen till höger ut mot vägen är en gång med plattor som ligger något nedsänkt från gräsmattan ca 10cm.

Hur bör man göra för att klipparen ska kunna ta sig till den andra gräsmattan, är bästa alternativet att gräva bort och "sänka" gräsmattan vid gången och lägga begränsningskabeln under plattorna. Eller ser ni något annat alternativ?

Skiss av trädgård med grön gräsmatta, bruna ytor för nedfart och gångstig, och svart område för parkering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Något i den här stilen ?
Skiss av trädgårdsplan med gräsmatta, gångvägar och svart rektangulärt objekt som representerar ett hus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag tror också på något sådant. Och ja, man får då höja gången eller sänka gräsmattan där klipparen ska över. Svårt att se en annan lösning så länge man inte vill flytta över klipparen manuellt och behandla den lilla delen som en biyta.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.