Byggahus.se
Söker en 1a eller ännu hellre en 1.5a att köpa, gärna i närheten av Mälardalens högskola.
Hyra är också ett alternativ, vet att kommunen har bostadsgsranti så det ska vi så klart också söka

Välkommen till Västerås.
Kolla hemnet eller sök på hyreslägenheter via google, finna ett antal siter som förmedlar boende.
Finns områden man bör hålla sig från, googla på det också.

Stefflo Stefflo skrev:
Välkommen till Västerås.
Kolla hemnet eller sök på hyreslägenheter via google, finna ett antal siter som förmedlar boende.
Finns områden man bör hålla sig från, googla på det också.
Hemnets alla annonser på 1or kan jag utantill :D
Vill helst köpa en...
Ja allt som slutar på by skulle man passa sig för var det nån som sa :thinking:

nino nino skrev:
Hemnets alla annonser på 1or kan jag utantill :D
Vill helst köpa en...
Ja allt som slutar på by skulle man passa sig för var det nån som sa :thinking:
Förstår det.
Jo i det stora hela är det väl så. Satsar du på öster om ån så är det bättre. Kan du köpa en lägenhet så är det att föredra då dessa områden oftast är bättre än hyresområdena.

Har tyvärr ingen lägenhet att förmedla men jag hoppas du hittar något. Kanske hyra något större tillsammans med fler studenter? Finns studentboende i Malmaberg, en bit från högskolan men max 15 minuter på cykel och buss finns. Trevligt område.

Detta problem uppkommer varje år men landets kommuner tycks inte klara av att lösa detta då det alltid saknas boende eller pengar. När vi 2015 fick hit massor av människor så löstes boende i rasande fart och pengar fanns i överflöd för att fixa detta. Konstigt kan man lugnt säga.

• Gilla
saiter och 1 till
  • Laddar…
Är grabben som ska dit, han har bott själv i 3år och tror inte han vill dela boende om han slipper.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.