Upptäckte att ett element börjat läcka i garaget bakom en hylla. Får det inte tätt hur jag än gör, men det är ju rätt gamla grejor så är väl ändå dags att byta.
Röret under har också blivit lite åtgånget av droppet, så det kanske är läge att byta det med?
Frågan är då: vad behöver byta ut? Hela ventilhuset eller kommer jag undan med mindre? Det är 17mm järnrör, så jag antar att jag måste skarva mot ett nytt ventilhus men jag blir inte klok på vilka delar som behövs till det när jag läser andra trådar.
Röret under har också blivit lite åtgånget av droppet, så det kanske är läge att byta det med?
Frågan är då: vad behöver byta ut? Hela ventilhuset eller kommer jag undan med mindre? Det är 17mm järnrör, så jag antar att jag måste skarva mot ett nytt ventilhus men jag blir inte klok på vilka delar som behövs till det när jag läser andra trådar.
Enklast, smidigast och billigast är att byta hela ventilen, tex MMA FVR-10, ventilen ska ha anslutningarna G10 inv x M22 utv.
Tack! Kanske dum motfråga då: Jag trodde det skulle vara krångligare än så med mina gamla järnrör, men en sån ventil som du beskriver skulle alltså passa? Det vore ju toppen!Demmpa skrev:
Passar! 👍👍F fannmo skrev:
Täta gängändan på ditt stålrör med lin+locher.
Den koniska delen upptill kan du lätt smörja med locher, det räcker.
Klicka här för att svara