Hej,
Efter ett kraftigt regn märkte jag att det droppat vatten i min carport. Som synes tränger det igenom ett område nära väggen. Det droppar även ytterst lite nära väggen men jag ser inget vatten på väggen. Kan det vara så att det rinner innanför panelen? Bör jag vara orolig för fuktskada? Bild 2 visar panelen och då är det vid de smala pinnarna på några ställen.
Efter ett kraftigt regn märkte jag att det droppat vatten i min carport. Som synes tränger det igenom ett område nära väggen. Det droppar även ytterst lite nära väggen men jag ser inget vatten på väggen. Kan det vara så att det rinner innanför panelen? Bör jag vara orolig för fuktskada? Bild 2 visar panelen och då är det vid de smala pinnarna på några ställen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Om det är väl ventilerat så borde det torka upp. Det är ju trots allt bara en carport. Dock skulle jag börja med att hitta läckan. Det är lite svårt att förstår konstruktionen så en bild utifrån skulle nog kunna ge några nya ledtrådar.
EDIT: man skulle vilja se hur taket är ansluten till huset. För carportens tak sitter på fasaden, eller hur?
EDIT: man skulle vilja se hur taket är ansluten till huset. För carportens tak sitter på fasaden, eller hur?
Ludde Jakobsson skrev:Om det är väl ventilerat så borde det torka upp. Det är ju trots allt bara en carport. Dock skulle jag börja med att hitta läckan. Det är lite svårt att förstår konstruktionen så en bild utifrån skulle nog kunna ge några nya ledtrådar.
Logga in
Skapa konto
Hittade bild på telefonen