Hej!
Har under en tid haft stop/trögt undrinnande vatten.
Nu såg jag att det läker vid två ställen när jag spolat länge(se bifogat) vågar man öppna upp där o h kolla eller krävs rörmokare?
Tack
Har under en tid haft stop/trögt undrinnande vatten.
Nu såg jag att det läker vid två ställen när jag spolat länge(se bifogat) vågar man öppna upp där o h kolla eller krävs rörmokare?
Tack
Det låter ju som att den packning/o-ring som ska täta där inte riktigt gör sitt jobb.
Den går absolut att ta isär. Möjligen först genom att lossa en skruv i diskhon, som håller lösningen på plats.
Jag vet inte om bilden ljuger, men får känslan av att det är lätt bakfall/dåligt fall på det platta röret?
Den går absolut att ta isär. Möjligen först genom att lossa en skruv i diskhon, som håller lösningen på plats.
Jag vet inte om bilden ljuger, men får känslan av att det är lätt bakfall/dåligt fall på det platta röret?
Det läcker där för att du har tätt i avloppet någon stans. Den tätningen som är där klarar knappt något vattentryck, som det blir om inte vattnet rinner undan i avloppet.
Du kan köpa vulktejp och linda runt så blir det i alla fall tätt, men det åtgärdar så klart inte grundproblemet med att avloppet är nästan helt tätt.
Du kan köpa vulktejp och linda runt så blir det i alla fall tätt, men det åtgärdar så klart inte grundproblemet med att avloppet är nästan helt tätt.
Produkter som diskuteras: "vulktejp"

Vulktejp
Vulktejp, även känd som självvulkaniserande tejp eller fusing tape, är en speciell typ av tejp som skapar en stark, vattentät och elektriskt isolerande bindning när den sträcks och viras runt en yta. När vulktejpen appliceras korrekt,
Läs mer
Misstänkte det. Då är det väl vara ringa en rörmokare? Antar att det inte är helt lätt att fixa avloppet?GoC skrev:
Det läcker där för att du har tätt i avloppet någon stans. Den tätningen som är där klarar knappt något vattentryck, som det blir om inte vattnet rinner undan i avloppet.
Asch. Då är stoppet längre ner. Yrkesfolk behövs kanske då. Alternativet vore att själv spola hårt ner i avloppsstammen men jag vet inte om jag skulle våga göra det.K Korngatan skrev:
Tillägg: men samtidigt frågar du i första inlägget om man vågar öppna och kolla där du pekar. Har du alltså gjort det under senaste timmen?