Byggahus.se
Hej! Det rinner från en skruv innan cirkulationspump en. Verkar vara någon ventil av något slag, kan skruvas men har ingen gänga. Vad är det för något? Kan den bytas?

• IMG_20191006_194404.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
För att akut ordna det , ta några gummipackningar som passar ganska exakt och sticker upp ovanför, sen en gummiduk ovanpå och tajta till med en en slangklammer över. Det går inte att repa den, det är bara ett byte som gäller

Tack så mycket för hjälpen, precis en sådan är det ju! (y):D Ska testa knepet med gummipackningar så länge, om jag har någon...

M maxald skrev:
Hej! Det rinner från en skruv innan cirkulationspump en. Verkar vara någon ventil av något slag, kan skruvas men har ingen gänga. Vad är det för något? Kan den bytas?
Vad är det för pump? En NIBE, detta har hänt oss två gånger, första gången så skar cirukulationspumpen. vore intressant om du har råkat ut för samma sak.
Problemet hos oss var att man bytte pumpen men felsökte inte, så samma fel var på väg att hända igen. Men nu har jag i stort sett daglig koll på mätarna till alla kärl så jag borde upptäcka det innan det är för sent.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.