Jag har ett läckage någonstans vid hopkopplingen mellan slangen som sitter på slangrullen och slangen från kompressorn?
Jag fick lös själva slangen från slangrullen men sedan är det tji På den sida som veven sitter är det några slags splines av plast i en cirkel som ”låser fast” veven i plastrullen och dessa kan jag inte trycka ihop (gröna märkningen)?
Det kanske är jag som gör fel för jag kan inget om högtryckstvättar och är det någon som vet hur jag ska göra eller kanske också vet vad som kan vara fel eftersom den läker (se rosa märkning)?
Varför skall du ta isär den mer?
Du har ju redan lokaliserat felet. O-ringarna på den delen du taket loss är helt utslitna av allt idogt vevande på slangvindan. Köp nya och sätt tillbaka slangen så blir det troligen tätt. Någon annan stans är det tveksamt att det läcker.
Skulle tro att det är två sådana du behöver. https://www.bollnasbilvard.se/hogtr...MI2-OFhYW96AIVAkQYCh02hwH7EAQYBiABEgJWI_D_BwE
Det är alltså dessa oringar? Då blev det ju ett riktigt lätt fel att åtgärda
Jag tänkte nog aldrig så långt att dessa snurrar hela tiden när jag vevar
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
GoC skrev:
Varför skall du ta isär den mer?
Du har ju redan lokaliserat felet. O-ringarna på den delen du taket loss är helt utslitna av allt idogt vevande på slangvindan. Köp nya och sätt tillbaka slangen så blir det troligen tätt. Någon annan stans är det tveksamt att det läcker.
Skulle tro att det är två sådana du behöver.
[länk]