Till att börja med vill jag säga att jag inte är händig eller kunnig när det gäller dessa saker. Jag försöker hjälpa min mor med hennes hus efter att min far har gått bort.
Idag skulle jag byta vattenfilter. Till att börja med råkade skruva åt fel hål när jag skulle skruva bort filterhuset, vet inte om det kan ha orsakat någon skada.
Nu när allt är bytt och tillbakasatt så står det och droppar lite lätt, se bild.
Kan det vara o-ringen som behöver bytas? Kan gängorna ha blivit skadade?
Tar gärna emot tips på hur jag kan fixa det eller vad jag behöver köpa och byta ut?
Idag skulle jag byta vattenfilter. Till att börja med råkade skruva åt fel hål när jag skulle skruva bort filterhuset, vet inte om det kan ha orsakat någon skada.
Nu när allt är bytt och tillbakasatt så står det och droppar lite lätt, se bild.
Kan det vara o-ringen som behöver bytas? Kan gängorna ha blivit skadade?
Tar gärna emot tips på hur jag kan fixa det eller vad jag behöver köpa och byta ut?
Jag tog bort det igen nu och torkade rent extra noga denna gång och skruvade åt det lite hårdare. Det blev nog lite bättre, men det kommer fortfarande ut några droppar.Demmpa skrev:
Jag ska ta och införskaffa lite armaturfett och se om det hjälper. Det ska jag smörja gängorna med också då, inte bara o-ringen?
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Vilken provisorisk tätning för läckande eternittak?
Tak & Vind -
Läckande yttertak vad gör jag nu?
Tak & Vind -
Läckande takfönster, gummilist på sidorna av glaset håller inte tätt
Fönster & Dörrar -
Hjälp med läckande avlopp till handfat
Vatten & Avlopp -
Har jag rätt hypotes kring att laga läckande äldre vedpanna?
Ved, Pellets, Flis