Hej

Har ett problem i mitt hem, i badrummet sitter Mora badkarsblandare, där röret ansluts mot blandaren sitter en gäng med platt ände, till de ska man ju då ha en ”kopparklämhylsa med gummipackning” i enns änden, vet inte exakt vad den heter.

den förra började plötsligt läcka efter ett år, bytte till ny och nu efter några månader börja de läcka igen.

vad kan va fel? Skickar med en bild, kom så klart med mer frågor om de behövs!

• Täta anslutningar av en Mora badkarsblandare till rör i badrum, en visar kopparklämhylsa med läckage.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Man ska inte dra åt för hårt,

Okej, denna kom med förinsatt gummipackning detta är alltså fel, får införskaffa en sådan du länkade till, nyfikenhet, varför är de gummipackning på min, är den till något annat ändamål eller är de bara två olika modeller? Är fiberpackningen mer förlåtande mot att dra för hårt?

Nu är jag ingen rörmokare, däremot uppfödd i en rörmokarfamilj, men jag har aldrig hört om halvkopplingar med gummipackning.
Men ser då jag googlat att både Biltema och Clas Ohlson har sådana med gummipackning.
Så det finns tydligen men dom verkar läcka :)
Men då du nu har dragit fast kopplingen så är det nog bara en ny gummipackning som gäller och att dra åt ”försiktigt” som tidigare skribent skrivit.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.