Monterade idag en helt ny Camargue Norden 102 blandare i ett nytt
handfat. Efter ett tag såg jag att det låg vatten runt kranen. Torkade rent och testade spola och ibland kommer
det vatten någonstans i från kranen , Det kommer ingenting underifrån och det är bara två slangar som går in i blandaren. Den nya blandaren står även och droppar ur själva kranen.

Den gamla blandaren läckte med. typ under kranen.

Den gamla blandaren hade kopparrör upp till blandaren. Nu sitter det stålomspunna plaströr.

Finns det någon chans att vattentrycket gör så att blandaren läcker.

• Svart matt Camargue Norden 102 blandare för tvättställ med röd och blå markering för varmt och kallt vatten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Dom tidiga modellerna var väl om jag minns rätt bara godkända för 6 bar men jag tror att dom nu är godkänd för 10 bar som det ska vara men detta märke är väl inte känd som ett " kvalitets" märke.

enligt specifikationerna ska det klara 16 bar och så mycket ska det väl inte vara i ledningarna.

Det är ju bara den kranen som läcker och trycket borde vara ungefär samma på alla platser i huset.

Då borde det vara inre fel i kranen om det läcker på ovansida handfat

Jag skruvade bort handtaget på kranen , för där kunde man ändra inställningar läste jag

i instruktionen. Men allt såg ju ok ut så jag var och bytte kranen idag. Köpte en Gustafsberg Epic , den läcker inte än

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.