För 2,5 år sedan hade vi läckage från något i badrummet (troligen någon koppling på ett avloppsrör). Badrummet ligger på våning 2, och det droppade från taket i våningen under. Vi anlitade en firma för att göra nytt badrum och fixa läckaget.
Idag började det droppa igen!! Från samma ställe. Jag har typ panik och ångest. Ska leta upp alla papper o sånt, såklart. Vi har tyvärr inte foton på alla steg under renoveringen. (Det mesta skedde ju när vi inte var med.) Huset är från 1976, så rören är äldre. Vi gick mycket på deras råd om hur långt rören borde bytas. (Jag sa väl typ ”riv inte hela huset, men byt vad som behöver bytas”.) Som jag minns det så sa de att enda problemet med de äldre rören (de som fick vara kvar, inte närmsta delen alltså) var att de är smala så kan bli långsammare flöde ut, eller nåt sånt. Jag vet inte om sådana detaljer finns i papprena vi har. (Jag får leta efter alla papper så fort barnen sommat.)
Vad kan ni ge för råd? Vem har ansvaret? Måste vi riva upp hela badrummet? Vem står för det? Vad för papper ska vi ha (antar några särskilda garantier ska finnas)? Vem kontaktar man först (försäkringsbolaget, badrumsfirman, annan)? Vad kan man förvänta sig ur hela den här grejen nu framöver, vad kommer ske liksom? Hälsn. en som håller på att bryta ihop...