Byggahus.se
  1. Hur mycket el förbrukar du? Jämför med andra

Kylskåp läcker vätska

1. useless
    Lök. · Gävleborg · 25 393 inlägg
    Blir det fullt på kondensbrickan eller rinner kondensen ut nån annan stans än till brickan?

2. Zellero
    Husägare · Vaggeryd · 143 inlägg

Zellero

Husägare
    Fullt på brickan som rinner över.

3. Zellero

Zellero

Husägare
  4. Zellero

Zellero

Husägare
  5. Zellero

Zellero

Husägare
  6. MultiMan
    Medlem · Västernorrland · 3 369 inlägg

MultiMan

Medlem
    Jag tyckte TS skrev att kondensorn var rengjord och så gott som utan damm? Den är ju smockfull med damm vad jag kan se. I överkanten på bilden ligger det drivor av damm i de bakre delarna.

7. Zellero

Zellero

Husägare
    TS har rengjort jättemycket.
    Ser till ock rengör lite till. Tror du verkligen det löser problemet?

8. Zellero

Zellero

Husägare
    Idag på morgonen så var det hyfsat torrt, bara någon millimeter vatten som jag antar att det kan vara innan det kondenseras bort?! Har blåst rent med kompressorn nyss.
    Satte igång vattnet igen. Efter det läcker det massvis, så imorgon blir att kolla över vattenanslutningarna och fixa till.

9. Zellero

Zellero

Husägare
    Läcker vid ena slangen på vattenventilen ocj frågan är om det är ventilen som är kass eller tätningen. Gjorde ett nytt snitt i slangen utan bra resultat, men känns som det inte sluter tätt i tätningen, känns som slangen är för kort och har varit innan också så den blir böjd och därför kan läcka. Ska se om jag kan dra fram slangen aningen så att det blir rakt. Har tagit bort ventilen och ska felsöka på jobbet imorgon. Har ju både vatten och ismaskin så tre slangar. Om det inte funkar så blir det nog helt enkelt att jag ger fan i vattnet även om det känns lite tråkigt då det finns på skåpet.
    Kanske att man kostar på sej en ny ventil för en femhundring. Den som lever får se.
    Gott rödvin förresten..
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    1488650989640813818148.jpg

:wow:

• Laddar…
  10. Zellero

Zellero

Husägare
    ...

11. Zellero

Zellero

Husägare
    Nu har jag iallafall konstaterat vad som är felet.
    Så enkelt som att ena slangen från vattenbehållaren till ventilen fått sej en liten spricka i mitten typ.
    Hur detta har hänt vetifasiken men nu ska jag luska reda på en ny slang o sätta dit.
    Detta har ju medfört att kanalen/röret som slangen löper igenom har blivit blöt och droppat längsmed slangen ner på golv och på kondensbrickan. Därav en svår felsökning med ett som vanligt enkelt fel.
    Jag är nöjd, kylskåpet är nöjt..
    (y)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.