Hej har nu hämtat resterande luckor. Kostnaden per lucka max höjd 70cm är ca 900 kr, beroende på hur mycket som skall lagas upp. Luckan slipas ren från färg, lagas upp ( profilluckor), grundas, lackas 2ggr. Färger är högsta svensk kvalitet lösningsmedelbaserad.
Den vita kulören är NCS 0502-y (Stockholms vit) något lite ljusare än befintlig, blir nog lite mörkare med tiden, skiljer ju 8 år.
Hej
Nu är min uppgörelse med Ikea klar. Jag vill tacka all som haft synpunkter på denna tråd som jag lämnar . Hoppas de som har haft problem med luckor fixar till detta på bästa sätt. Vill tacka Ditte H på IKEA kundservice för hennes respons, proffsigt arbete.
Lämnar sajten under nästa vecka.
Bra!
Då vet vi övriga vart vi ska vända oss för samma uppgörelse.. > Ditte H på IKEA Kundservice.
Det låter positivt att IKEA står upp för sina tidigare problem. Förhoppningsvis resulterar det i en mer tydlig policy när man vänder sig till deras kundservice.
Ikea var inte intresserade att ge dig nya luckor eller passar de nya inte din stomme? 900 kr per lucka är väl dyrare än Ikeas luckor?
Hej
När dom först nekade reklamationen försökte jag köpa nya Faktum,Ståtluckor vilket dom nekade mig att köpa. Då de nya systemets luckor inte passar Faktumsystemet återstod bara att renovera dom luckor som var skadade
Kjell
Finns vissa färger som är både grund och täckfärg. Då har man ingen separat grundfärg. Men man brukar späda ut färgen vid första lagret. Sedan målar man inom viss tid så slipper man mellan slipning.
Ps har samma luckor installerat 2013 felfria ännu. Även vid diskmaskin som går dagligen. Men är noga med att torka bort vatten, samt när diskmaskinen är klar så öppnas luckan nästan helt så ångan kommer ut bra. Var medveten om problemet från början, så det är väl därför vi klarat oss.
Skippa det där med lucköppningen när maskinen diskat klart och låt maskinen kallna helt, då kommer dina luckor att leva väldigt länge med tanke på att ni verkar noga med att skydda luckorna från vatten.
Har ett faktumkök frånvaro ca 2012 med de vanliga släta luckorna. Passade på i samband med komplettering på att köpa nya luckor för att ersätta de som sitt närmast disk maskinen. Ett år senare har färgen krackelerar även på de nya luckorna. Jag tror själv att det har att göra med öppnandet av diskmaskinen i förtid. Vad tror ni om det?
Precis så är det, ett handhavandefel. Låt maskinen gå klart och sedan kallna. Luckan skall hållas stängd och ångan skall kondensera inne i maskinen.
Skippa det där med lucköppningen när maskinen diskat klart och låt maskinen kallna helt, då kommer dina luckor att leva väldigt länge med tanke på att ni verkar noga med att skydda luckorna från vatten.
stiga skrev:
Precis så är det, ett handhavandefel. Låt maskinen gå klart och sedan kallna. Luckan skall hållas stängd och ångan skall kondensera inne i maskinen.
Det finns inget angivet i instruktionerna för köket som kräver detta. Det är den frågan vi diskuterar.
Sedan fungerar det inte med stor barnfamilj att hantera det på det sättet, och vänta i flera timmar på att öppna luckan..
Det tycks ju inte som att det är ett allmänt känt fel på köksluckor att inte tåla ånga, eftersom det finns diskmaskiner som är konstruerade för att öppna luckan automatiskt.
Det tycks ju inte som att det är ett allmänt känt fel på köksluckor att inte tåla ånga, eftersom det finns diskmaskiner som är konstruerade för att öppna luckan automatiskt.