Byggahus.se

Kvalité på olika köksinredningar..?

1. Rek
    Tillbyggare · Sthlm · 61 inlägg

Rek

Tillbyggare
    Satte in ett mindre IKEA-kök i mitt soldattorp i somras. Ska nu sätta in ett nytt kök i min villa. Lätt då att bara glida vidare i IKEA-banan och ta hem det som behövs MEN tänker att det måste ju finnas gott om konkurrenter som kan tävla både med pris och kvalité, eller..?
    Dessutom är hustrun inte helt nöjd med designen på luckor och fronter som Kamprads gäng erbjuder.

Finns någon som har forskat i detta? Jag är ute efter bänkskåp i första hand, inte överskåp. Vem levererar varor av bättre kvalité och till ungefär samma pris som IKEA?

Vill inte spendera väldigt mycket mer men tar gärna ett snäpp upp på kvalitén.

Tacksam för tips här så jag slipper lägga timmar på egen utforskning.

2. P-plats
    Husägare · Västra Götaland · 2 616 inlägg

P-plats

Husägare
    Vi monterade Sentens från Electrolux Home för tre år sedan samtidigt som min mor flyttade in i en BoKlok-lägenhet med kök från IKEA.
    Vi är mycket nöjda med att vi valde det vi gjorde, inte för att IKEAs inte skulle hålla men allt känsla lite stabilare.
    Några exempel är utdragslådan under diskbänken för sopsortering samt inredningen i hörnskåpet som man kan "svänga ut".
    Sen kändes Sentens mer kompletta och servicen gick inte att jämföra.

3. Johannes Carlsson
    Allvetare · Halland · 8 323 inlägg

Johannes Carlsson

Allvetare
    Det finns ju många som gör special luckor till Ikea kök annars

• Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.