Byggahus.se

Kunnig röris efterfrågas! Relining problem Ifö sign 6775

1. M
    Medlem · 9 inlägg

MrRuby

Medlem
    Hej!

Jag har haft en firma hos mig som utfört relining.

Hur det gick kan man läsa om i en annan tråd jag skapat:(https://www.byggahus.se/forum/threa...-foeretaget-skaems.358127/page-2#post-3481478)

Problemet som har uppstått är att avloppsröret (böjen som ingår när man köper en wc fixtur) har blivit relinad.
    Den avloppsböjen hade en packning som höll tätt mellan böjen och det raka avloppsröret från toalettskålen. Den packningen går inte få tillbaka.
    Jag får inte plats med en vanlig wc stos eller packning då dom packningarna går över rörets yttersida och då tar i det som håller fast avloppsböjen på plats.

Min tanke är att sätta fast avloppsröret från toaletten i böjen med tex silikon. Men jag är osäker på om det är smart?

Någon som har någon bättre lösning? Finns det någon packning eller något annat jag kan köpa för att fixa det här?
    Vore trist att behöva slitna ner hela väggen/lådan som är byggd...

Skickar med lite bilder så ni kanske förstår vad jag menar

Redigerat 21 nov 2019 10:12
  2. M
    Medlem · 9 inlägg

MrRuby

Medlem
    Jag har provat att sätta en sådan här på det relinade avloppsröret men den går alltså inte skjuta på plats då det tar i någon centimeter in. En sån här muff gör även att rörets diameter blir för liten för det raka avloppsröret från porslinet till böjen, (går inte trycka in).
    Packningen är för tjock.

3. davveno1
    Medlem · Borås · 567 inlägg

davveno1

Medlem
    Vet att de finns olika sånna muffar, prova en riktig vvs-butik istället för byggvaruhus.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.