3 116 läst ·
19 svar
3k läst
19 svar
Kunglig renovering godkänd
Jag har inget problem med att de får apanage. Men att lägga till kommentaren "det finansieras av privata pengar" är ju helt onödig då i princip 100% av kungafamiljens inkomster beror just pga att de är kungafamiljen. Hade CP sökt ett jobb och fått det pga sin utbildning och sedan använt den lönen till att renovera så hade kommentaren passat. Sofia har säkert lite privata pengar men de räcker nog inte långt i den renoveringen 
Så alla stadsanställda som renoverar hus gör det för statens pengar. Aldrig med privata pengar.Ramnemark skrev:Jag har inget problem med att de får apanage. Men att lägga till kommentaren "det finansieras av privata pengar" är ju helt onödig då i princip 100% av kungafamiljens inkomster beror just pga att de är kungafamiljen. Hade CP sökt ett jobb och fått det pga sin utbildning och sedan använt den lönen till att renovera så hade kommentaren passat. Sofia har säkert lite privata pengar men de räcker nog inte långt i den renoveringen![]()
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 582 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 582 inlägg
Jaha, så med det resonemanget så skall släktens pengar konfiskeras om/när kungahuset avskaffas eftersom allt "skapats av apanaget"? Det har ju runnit ganska mycket vatten under broarna sen J-B Bernadotte kom till sverige och flera i kungafamiljen jar bedrivit lönsamma verksamheter och andra har gift sig rikt så att säga att det kommer från apanaget köper jag inte.Ramnemark skrev:Jag har inget problem med att de får apanage. Men att lägga till kommentaren "det finansieras av privata pengar" är ju helt onödig då i princip 100% av kungafamiljens inkomster beror just pga att de är kungafamiljen. Hade CP sökt ett jobb och fått det pga sin utbildning och sedan använt den lönen till att renovera så hade kommentaren passat. Sofia har säkert lite privata pengar men de räcker nog inte långt i den renoveringen![]()
...en del hävdar ju för övrigt att apanaget inte räcker till utan att man måste använda egna pengar för att bedriva den verksamhet som förväntas.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Renovering 25 år gammalt badrum med rör i rör
Badrum -
Återställa renoveringstapet eller kakel/färg direkt på gips?
Färg, Måla & Tapetsera -
Godkänd brunn - badrumsrenovering
Badrum -
Köpa bostadsrätt för renovering - blir jag godkänd som medlem?
Köpa & Sälja hus -
Badrumsrenovering godkänd konstruktion?
Badrum