Så. Kontentan är.

Slå inte grannen. Det är dumt.
Oavsett anledning :D

• Gilla
  • Haha
Alti och 8 till
  • Laddar…
harry73
Men jag förstår inte handlings förloppet.
Kubbspelande grannar spelar på sin egen tomt och lyssnar på hög musik. De störda grannen ropar från sin tomt att kubbspelande grannfrun ska komma. Men då går störda grannen själv till kubbspelande grannfrun.
Kubbspelande grannfrun slår störda grannen i ansiktet. Störda grannen tar kubbspelande grannfrun vid axeln vänder om henne och avvisar henne från tomten.
Men eftersom grannfrun spelade kubb i sin egen trädgård och störda grannen gick till grannfrun, borde störda grannen vara i hennes trädgård. Hur kan ganska då avvisa grannfrun från tomten?

• Haha
Veronica.
  • Laddar…
harry73 harry73 skrev:
Men jag förstår inte handlings förloppet.
Kubbspelande grannar spelar på sin egen tomt och lyssnar på hög musik. De störda grannen ropar från sin tomt att kubbspelande grannfrun ska komma. Men då går störda grannen själv till kubbspelande grannfrun.
Kubbspelande grannfrun slår störda grannen i ansiktet. Störda grannen tar kubbspelande grannfrun vid axeln vänder om henne och avvisar henne från tomten.
Men eftersom grannfrun spelade kubb i sin egen trädgård och störda grannen gick till grannfrun, borde störda grannen vara i hennes trädgård. Hur kan ganska då avvisa grannfrun från tomten?
Grannfrun som blev störd gick in till kubbspelande grannars tomt och ropade på kubbspelande grannfrun att komma hit. Men mannen kom istället. Han fick örfil och avvisade henne

• Gilla
Eld och 4 till
  • Laddar…
Hade det varit USA hade kulorna flugit :crysmile:

• Gilla
  • Haha
fusion och 2 till
  • Laddar…
Det är bra att kvinnors våld mot män tas på allvar.

• Gilla
  • Haha
Alti och 4 till
  • Laddar…
G g.kraft skrev:
Grannfrun som blev störd gick in till kubbspelande grannars tomt och ropade på kubbspelande grannfrun att komma hit. Men mannen kom istället. Han fick örfil och avvisade henne
Tack. Förstod heller inget. Arg, hotfull, granne, så tänker jag på en man.
Fördomsfull som jag är...

• Gilla
Cruzze
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Hade det varit USA hade kulorna flugit :crysmile:
Och den som träffade först och tog kål på den andra skulle bli friad eftersom han/hon blev rädd och det därför var motiverat självförsvar.

• Gilla
Alti och 1 till
  • Laddar…
E Eld skrev:
Och den som träffade först och tog kål på den andra skulle bli friad eftersom han/hon blev rädd och det därför var motiverat självförsvar.
Like the founding fathers intended. /*cries from overwhelming sense of patriotism*

• Gilla
Alti
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.