Hej,
Jag ska byta packning i kranen.
Vid demontering lyckas jag inte ta bort ringen runt kranen. Det verkar som om den ärgat fast.
Hur tar jag lättast bort ringen? Jag har försökt att slå bort ringen men den sitter som berget.
Tacksam för svar.
Jag ska byta packning i kranen.
Vid demontering lyckas jag inte ta bort ringen runt kranen. Det verkar som om den ärgat fast.
Hur tar jag lättast bort ringen? Jag har försökt att slå bort ringen men den sitter som berget.
Tacksam för svar.
Svårt att se på bilden.
Ta gärna ny på lite håll.
Ett kranbröst brukar man kunna byta uppifrån utan större problem.
Ta gärna ny på lite håll.
Ett kranbröst brukar man kunna byta uppifrån utan större problem.
Fått svar direkt från leverantören i Sverige.E Elvis1970 skrev:
Ringen är gängad
Återkommer med resultatet i veckan
MVH
Ulf
Jag fick detta svaret tidigare:A A-Man_08 skrev:
https://www.bygghemma.se/kok-och-ba...MIi_e5spCo_AIVgdd3Ch1OsAA4EAQYASABEgLBAPD_BwE
Kram är fixad
Kranbröstet dvs ringen direkt under vredet var gängad. Jag fick tips av leverantören att lägga något emellan, t ex en bit av en cykelslang då jag skulle försöka lossa den kromade ringen. Tyvärr gick det inte. Nästa försök gjorde jag med hjälp av 3M tejp lindad runt ringen. Perfekt hjälpmedel. På så sätt fick jag ett stadigt grepp om ringen med polygripen och undvek mer skador på kromet.
Tack för alla tips!!!
Kranbröstet dvs ringen direkt under vredet var gängad. Jag fick tips av leverantören att lägga något emellan, t ex en bit av en cykelslang då jag skulle försöka lossa den kromade ringen. Tyvärr gick det inte. Nästa försök gjorde jag med hjälp av 3M tejp lindad runt ringen. Perfekt hjälpmedel. På så sätt fick jag ett stadigt grepp om ringen med polygripen och undvek mer skador på kromet.
Tack för alla tips!!!
Produkter som diskuteras: "polygripen"
Polygriptänger
Polygriptänger, även kända som vattentång, är mångsidiga handverktyg som ofta används inom VVS, mekanik och andra fält där man behöver greppa, hålla, vrida eller lossa olika föremål. De är kända för sin justerbara design, vilket gör
Läs mer