Fick ett erbjudande om att gå med i Krafringens nya avtal "Opti".
Kortfattat så får man det bästa av två världar enligt leverantören:
  • När du tecknar Kraftringen Opti kopplas två avtalsformer till ditt avtal, ett som följer marknadens priser kvart för kvart, och ett som baseras på ett månadsmedelpris.
  • Inför varje faktura analyserar vi din faktiska förbrukning och beräknar vilket alternativ som blev billigaste för dig.
  • Du faktureras det mest fördelaktiga alternativet, helt automatiskt.
Vad tror vi om detta? Låter nästan för bra för att vara sant, eller?
Tillkommer en månadsavgift.

Läs mer här: https://www.kraftringen.se/privat/el/vara-elavtal/kraftringen-opti/

Joaquin Joaquin skrev:
  • När du tecknar Kraftringen Opti kopplas två avtalsformer till ditt avtal, ett som följer marknadens priser kvart för kvart, och ett som baseras på ett månadsmedelpris.
  • Inför varje faktura analyserar vi din faktiska förbrukning och beräknar vilket alternativ som blev billigaste för dig.

Läs mer här: [länk]
Om det låter för bra för att vara sant så är det oftast det...

Vad är månadsavgiften? Den kommer att behöva vara väldigt låg för att det skall löna sig...
...om man inte gör en massa optimeringar mot kvartspriserna, men då betalar man ju till bolaget i onödan...

pacman42 pacman42 skrev:
Om det låter för bra för att vara sant så är det oftast det...

Vad är månadsavgiften? Den kommer att behöva vara väldigt låg för att det skall löna sig...
...om man inte gör en massa optimeringar mot kvartspriserna, men då betalar man ju till bolaget i onödan...
Erbjudandet ger en 79:-/mån. Normalpris 119:-

Joaquin Joaquin skrev:
Erbjudandet ger en 79:-/mån. Normalpris 119:-
Inte värt det för i princip alla skulle jag vilja påstå. Du förlorar ju nästan en tusenlapp per år redan när du tecknar dig. Jag sparar iofs flera tusenlappar per år på kvartspriserna, men jag skulle aldrig spara på att inte ha kvartspriser. Det finns naturligtvis undantag där man på sommaren kanske tjänar på det, men inte på vintern osv, men jag lovar att det inte motsvarar 79 kr/mån.

pacman42 pacman42 skrev:
Inte värt det för i princip alla skulle jag vilja påstå. Du förlorar ju nästan en tusenlapp per år redan när du tecknar dig. Jag sparar iofs flera tusenlappar per år på kvartspriserna, men jag skulle aldrig spara på att inte ha kvartspriser. Det finns naturligtvis undantag där man på sommaren kanske tjänar på det, men inte på vintern osv, men jag lovar att det inte motsvarar 79 kr/mån.
Lite det som är min känsla också.

Men du sparar tusenlappar säger du. Hur då?

Joaquin Joaquin skrev:

Läs mer här: [länk]
Mixavtal har ju flera elhandlare,

Kolla hur det ser ut med elpriskollen
https://elpriskollen.se/

Joaquin Joaquin skrev:
Lite det som är min känsla också.

Men du sparar tusenlappar säger du. Hur då?
Hög elförbrukning från början...
...jag gör av med 18 MWh per år. Av detta är ca 6 MWh elbilsladdning och uppvärmning av badtunna. Bara att flytta dessa ger relativt stora vinster. låt oss anta att man sparar 10 öre per kWh på att optimera när de tas ut. Då leder dessa 6 MWh till en vinst på 600 kr. Men jag tjänar mer än så. Jag flyttar dessutom uppvärmningen/nedkylningen av huset efter elpris, likaså uppvärmningen av kranvattnet.

• Gilla
Joaquin
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.