Hej! Vi är spekulanter på ett 1.5-planshus med oinredd vind/övervåning (hustypen är alltså byggd för att kunna nyttjas i två plan). Inför budgivning försöker jag få klarhet i vad det skulle kosta att inreda vinden. Jag blir inte riktigt klok på mina google-resultat och tänkte därför fråga om någon med kunskap har någon kvalificerad gissning. Detta är förutsättningarna:
- Yta 35 kvm
- Finns ingen trappa
- Inga fönster, så det skulle krävas ett par takfönster/kupor (väldigt olika pris på takfönster och kupa har jag förstått)
- Önskar 2 sovrum och 1 wc, standardmaterial
- Takhöjd 2.4 m
Enligt google verkar vindsprojekt kosta alltifrån 11-30 tkr/kvm, men jag blir inte klok på huruvida detta inkluderar trappa och fönster? Jag förstår att det är omöjligt att gissa priset, men om någon har input som kan förtydliga bilden för mig så vore jag tacksam!
En sista fråga - hur obekväm vore denna renovering att leva i? Jag föreställer mig att familjen bor på annan plats i ett par veckor medan trappa installeras och ev vissa andra stökiga grejer sker och att vi sedan kan leva hyfsat normalt på bottenplan medan vinden inreds? Låter det rimligt eller blir det väldigt stökigt - hur länge då?