7 397 läst ·
2 svar
7k läst
2 svar
Kostnad lägga kakel/klinker i hall
Funderar på om man till hösten ska lägga klinker eller kakel i hallen alternativ även i köket.
Idag är det ett marmor-golv som ligger i hallen samt laminat-golv i köket.
Om man själv tar bort det gamla golvet och köper in det golv man kan tänkas vilja ha, vad tror ni att kvadratmeterpriset kan landa på i hall respektive kök?
Idag är det ett marmor-golv som ligger i hallen samt laminat-golv i köket.
Om man själv tar bort det gamla golvet och köper in det golv man kan tänkas vilja ha, vad tror ni att kvadratmeterpriset kan landa på i hall respektive kök?
Beror ju helt på vad du tänker dig för klinker och om du ska lägga det själv eller anlita någon.
Klinker hittar man ju från runt 100:-/kvm och upp. Sedan behöver du förmodligen prima golvet innan du lägger det nya, samt att du kommer behöva fix och fog.
Så mer än 200:-/kvm tycker jag inte det ska behöva kosta
Klinker hittar man ju från runt 100:-/kvm och upp. Sedan behöver du förmodligen prima golvet innan du lägger det nya, samt att du kommer behöva fix och fog.
Så mer än 200:-/kvm tycker jag inte det ska behöva kosta
Moderator
· Stockholm
· 56 241 inlägg
Nu misstänker jag att trådskaparen menade att hn skulle anlita ngn. för att lägga in det?
Har ingen bra uppfattning om arbetskostnad.
I köket kanske det behövs rät stora insatser för att få underlaget styvt nog. I hallen där det redan är stengolv kan man ju anta att underlaget redan är lämpligt.
Har ingen bra uppfattning om arbetskostnad.
I köket kanske det behövs rät stora insatser för att få underlaget styvt nog. I hallen där det redan är stengolv kan man ju anta att underlaget redan är lämpligt.
Klicka här för att svara