51 121 läst · 338 svar
51k läst
338 svar
Kostnad för VVS material - 100% dyrare än i bygghandeln
Det är smartare, och enklare, att beställa direkt från nätet utan att gå till bygghandeln.J Jonny Holmström skrev:
P pmd skrev:
Att utan rätt förkunskaper köpa rör, rördelar, apoarater eller armatur för att användas i ett sanitetssystem kan leda till personlig konkurs. Förstår du inte text från Konsumentverket kontaktar du dem för en förklaring.P pmd skrev:
Jag överlåter förstås åt entreprenören att köpa nödvändigt material. Entreprenören är en expert vars expertis jag betalar för.J Jonny Holmström skrev:
Det andra citatet i inlägg #334 har inte jag skrivit, utom första raden och det handlade om att köpa en bygglaser.
Redigerat:
P pmd skrev:
Det kallas för att förstå konsekvenserna av det egna agerandet.Alfredo skrev:
Redigerat:
Det är väldigt ofta som vi säger till privatkunder att det är dyrare för oss att handla xx på Ahlsell än vad det är för dom att köpa privat och ha levererat tills vi kommer. Senast igår gjorde vi så.
Vi har absolut rabatter, men man får också tänka på att ju mindre hantverkarbolag (dvs ju mindre man handlar på ahlsell) desto lägre rabattstege. Sen har vi olika rabatter på olika material, muttrar osv har vi en rabatt på ca 50% medans kopplingar har vi bara runt 20% rabatt på.
nu är ju inte ahlsell en grossist men lyckas alltid av någon anledning beblandas med Dahl och Lundagrossisten. Nästa gång du väljer hantverkare så ber du helt enkelt om offerter på fast pris innan. Lundagrossisten har nästintill ingen rabattstege öht, så du kanske ska välja en röris som handlar därifrån nästa gång för att slippa bli misstänksam.
Var det en stor eller liten firma du anlitade? Misstänker liten med tanke på hur billig servicen var.
Vi har absolut rabatter, men man får också tänka på att ju mindre hantverkarbolag (dvs ju mindre man handlar på ahlsell) desto lägre rabattstege. Sen har vi olika rabatter på olika material, muttrar osv har vi en rabatt på ca 50% medans kopplingar har vi bara runt 20% rabatt på.
nu är ju inte ahlsell en grossist men lyckas alltid av någon anledning beblandas med Dahl och Lundagrossisten. Nästa gång du väljer hantverkare så ber du helt enkelt om offerter på fast pris innan. Lundagrossisten har nästintill ingen rabattstege öht, så du kanske ska välja en röris som handlar därifrån nästa gång för att slippa bli misstänksam.
Var det en stor eller liten firma du anlitade? Misstänker liten med tanke på hur billig servicen var.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Trolig kostnad, vvs (avlopp och vatten) till min utbyggnad? Samt lösningsförslag
Utbyggnad och tillbyggnad -
Rimlig kostnad för detta VVS-arbete?
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Kostnad för indragning VVS i hus med ingen VVS alls
Frågor och svar om värme -
Badrum - kostnad för diverse vvs
Badrum -
Kostnad för vvs installation badrum?
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m.