Byggahus.se

Kostnad för projektering???

8k läst  1 svar

1. S
    Medlem Nivå 1
    Hej!!!
    Undrar om det kostar med själva projekteringen av en villa. Har en fin tomt på ca 660 kvm söder om malmö i en liten by som heter Skumparp.
    Jag menar,om jag kontaktar Villa Varm och ber dom göra en ungefärlig kostnadsanalys på ett stomrest normalt 1,5 plans hus. Det skall då vara med grund,vvs,och el... men invändiga snickerier fixar jag själv. Tar dom betalt för den öven om det visar sig att jag måste avstå pga det blir för dyrt???

J P-A

2. Hakan_Bjorkman
    Medlem Nivå 3
    Att göra en ungefärlig produktionskostnadskalkyl är inga större problem och är naturligtvis inget vi tar betalt för.
    Vi lägger in kalkylbelopp på de olika entreprenaderna baserade på branschriktlinjer eller de förutsättningar som gäller för just er såsom utrustningsstandard och eventuellt egen arbetsinsats. Ett bra sätt är att göra detta tillsammans med er och väga in vad som kan anses vara rimligt för er och där ni planerar bygga.

Enkla prouktionskostnadskalkyler är ingen exakt vetenskap utan är främst till för att få en ungefärlig kostnadsuppskattning och dessutom något att presentera för banken.
    Vi vill också belysa vilka delar som är osäkra kostnader samt vilka som ni själva kan påverka.

Projektering ingår i husleveransen och är något som görs sedan man fått bygglovet beviljat och skrivit kontrakt. Det är inte nödvändigt att projektera ett helt hus för att göra en kalkyl. Vill ni göra en förfrågan hos exempelvis en grundläggare kan ni med fördel använda våra underlag från ett liknande hus som vi tidigare levererat .

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: