Byggahus.se

Kostnad för omläggning av parkett?

1. H
    Medlem · 201 inlägg

helenae

Medlem
    Hej!

Vi har problem med parketten i vårt nybyggda hus. Eller, det är inte parketten det är fel på, utan plattan. Den svackar här och där, främst på 3 ställen och det är grymt irriterande. Jag har skrivit lite om detta tidigare under "juridik".

Vid slutbesiktningen upptäcktes ett ställe och det kom vi överens med entreprenören om att vi drar av 4000.- för det istället för att göra om. Det är i dotterns rum och stör inte särskilt mycket.

Nu har vi dock upptäckt att det svajar på iaf 3 ställen till och det vill jag inte godta. Jag trodde det var något jag kunde leva med, men det är det inte.

Därför är min enkla fråga: Hur mycket kostar det att anlita en golvläggare att bryta upp golvet, flytspackla eller slipa ner (vilket det nu är som diffar) och sen lägga dit ny parkett (oljad, om det spelar någon roll), fixa golvlisterna och förmodligen också snygga till målningen, eftersom listerna är fogade mot väggen? Vi pratar alltså om tre olika ställen, ca 3 kvm per ställe.

Jag behöver veta detta, då jag skall ta upp det med entreprenören snart och vill veta hur mycket jag kan kräva i avdrag för att ha råd att ta hit någon som kan göra det bra.

Mycket tacksam för svar!

//Helena

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.