Marknadspriser med konkurrens fungerar naturligtvis. Men när det blir ett nationellt gallskrik efter en enda produktkategori sätts naturligtvis konkurrensen ur spel. Men vore jag i dina kläder skulle jag fortsätta ringa runt och försöka få tag åtminstone på hårdvaran. Sen själva monteringen, det klarar random snickare.

• Gilla
Argastesnickaren
  • Laddar…
E
Det är svårt att bedömma hur lång tid det tar när man inte vet förutsättningarna. Hur många våningar, hur mycket som behövs växlas av i eventuellt mellanbjälklag osv. Behövs det tilluft så man ska ner i något golvbjälklag?

2x8 timmar skulle jag säga att man gör vi nyproduktion. I befintligt hus behövs mer info för att uttala sig.

Billigast är naturligtvis att göra det själv om man sitter på dom kunkaperna. Det är inte speciellt avancerat, ungefär som att bygga jättelego.

Som fastpris tror jag att det är rimligt. Det kan säkert i bästa fall gå på mindre än en dag. Men med lite otur ta mer än två dagar. Vid fastpris får du betala för worst case.
Antag att de stöter på elledningar (eller vatten) när de tar hål i taket. Eller en oväntad avväxlingsbjälke.

• Gilla
Fotografen
  • Laddar…
Får snart en Contura 820T installerad med skorsten. ca 71 000:-

• Gilla
Självfixaren
  • Laddar…
B Bylow skrev:
Får snart en Contura 820T installerad med skorsten. ca 71 000:-
Hur mycket är arbetskostnad då?

Strip Strip skrev:
Hur mycket är arbetskostnad då?
10150:- efter rot plus 1150:- för bil och miljöhantering.

Köpte en Contura 870G med skorsten i enplansvilla, betalade 49.990 inklusive installation.
Montering/installation gick lös på 12000kr före rot, arbetet tog 6 timmar plus 1.5 timme restid för montören.

Köpte en Contura i5 för ca 7år sedan för 12500kr och installera den själv i gillestugan.
Köpte en kamin till nu i samma affär som jag ska installera i vardagsrummet.
Contura i5 kostar nu i samma affär 21900kr.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.