Byggahus.se

Kostnad byta köksluckor

1. Redaktionen
    På konsumentens sida · 2 442 inlägg

Redaktionen

På konsumentens sida
    Att byta köksluckor är ett enkelt sätt att snabbt förnya utseendet på köket. Det är också betydligt billigare än att riva ut hela inredningen. Vi visar exempel på vad det kostar att byta köksluckor i budget-, mellanpris- och lyxklassen.

Du kan läsa artikeln här: Kostnad byta köksluckor

2. M
    Medlem · Västra Götaland · 332 inlägg

Maxikatten

Medlem
    Är de fräscha i övrigt och man gillar utseendet så är ett annat tips att skicka dem på lack.

3. R
    Medlem · 186 inlägg

Rogero

Medlem
    Många tror att det är fullt avdragsgillt vid en försäljning för den här typen av renovering. Om man samtidigt t ex flyttar spisen är det dock fullt avdragsgillt även för kostnaden för byte av köksluckor (dock inte för den delen som man fått ROT-avdrag).
    Det är helt okay att ta upp kostnaden t ex vid försäljning men då får man hoppas på att Skatteverket släpper igenom det.

4. F
    Anonym

Fagerfjällen

Anonym
    De flesta väljer bra luckor och stomme i spånplatta, helt fel enligt mig. Om man valt stomme i massivt trä är det inga problem med luckbyte under 50 år. Dyrt i steg 1 men väl värt det i längden.

5. C
    Anonym

Carl Levin

Anonym
    Det där lät dyyyyrt. Vi köpte nya luckor från Söderkök & Luckor i Gubbängen, kostade 14000 för vårt normalstora kök. Hjälpsamma var dom också!

6. M
    Anonym

Mattias Forsman

Anonym
    Intressant artikel. Att renovera sitt kök utifrån att sätta värde på den befintliga planlösningen och endast byta köksluckor, bänkskivor mm är väldigt klokt. Det är ju de som slits. Själv arbetar jag på HärjedalsKök som verkar inom denna typ av renovering och vi har verkligen sett hur intresset och efterfrågan ökat de senaste åren.

7. A
    Medlem · Stockholm · 70 inlägg

Azur

Medlem
    Har man ett gammalt kök med ostandard mått, blir det inte billigare att byta luckor än att riva ut hela köket.
    Jag har ett ganska litet kök, från 1958, och att byta luckor till luckor i fanerad ek kommer att kosta mig 34000. Ett helt nytt kök med massiva ekluckor, från Elgiganten, skulle kosta 36000 -- och då får jag nya skåpinredningar, plus skåp i standardstorlek så det blir lättare att byta luckor nästa gång.
    Står man ut med IKEAs luckor blir skillnaden ännu större.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.