Kostnad byta fönster

7k läst  26 svar

1. R
    Medlem Nivå 3
    Något som saknas i redovisningen ovan är en uppskattning av återbetalningstiden och då räknat på den minskade kostnaden för uppvärmning. Då talar man oftast om ca 18 års återbetalningstid för ett hem med normalstora fönster. Man bör alltså ställa sig frågan om det är värt att byta fönster - svaret är naturligtvis ja om fönstren är i dåligt skick.

2. B
    Medlem Nivå 6
    Räknar du bara på fönsterbytet, eller tar du bort allt gammalt, monterar i fönster, justerar in, sätter foder utvändigt, fönstersmygar & foder invändigt på tre timmar?

3. H
    Medlem Nivå 9
    Se mitt tidigare inlägg, det är inkl. allt. Från att att riva foder och fönster till klart inkl. Foder och plåt.

4. hantverkare1
    Medlem Nivå 12
    Jag brukar räkna att man gör 2 fönster om dagen, komplett in och utsida,

5. iSnobben
    Husägare Nivå 14
    Fem arbetsdagar tog det för våra snickare. De var två stycken utom en dag då de var fyra. 19 enheter byttes ut. Dessutom byttes det en del panel på den tiden också. Så nästan fyra fönster om dagen inkl. allt.

6. G
    Gäst
    Det priset är ju helt sanslöst otroligt asdyrt. Jag bytte 10 fönster och en dubbel-altandörr. Gjorde iofs jobbet själv men jag gav 38 000 för alla fönster och dörren. 3-glas.

7. Ramnemark
    Medlem Nivå 22
    Det låter som ett väldigt billigt pris. Jag har med bytt allt själv (11 fönster och 2 st altandörrar) men jag har betalt drygt 80 000 för bara materialet. Beror klart på vilket material/kvalité man köper :)

8. F
    Medlem Nivå 15
    Anlitar man snickare som jobbar med fönster och dörrmontage skall det ta ca en halvtimme att montera ur ett fönster och lika lång tid att montera det nya. Drevning, fogning är väl ytterligare än halvtimme och plåtarbeten och omfattningar ca en timme.

9. G
    Gäst
    Testa vad det kostar på fonsterverket.se. Förvisso kör de med standard 3-glasfönster från varje leverantör men det ger en helt annan bild än i artikeln. Kalkylen i artikeln är helt upp åt väggarna. Att betala mer än 3000 per fönster för rivning plus montering tyder på ROT-fusk om du frågar mig.

10. H
    Medlem Nivå 9
    Bör nog inte gå på mer än 2000.00 före ROT om du frågar mig.

11. K
    Gäst
    Samma firma (det finns nog bara en firma som jobbar så) var hos oss för en tid sedan.
    På två timmar hinner man mäta fönster och speca upp vad vi ville ha, skapa prisofferten vilket totalt kunnat ta 30 min, sen ägnade han uppskattningsvis 2h & 10 min åt att snacka skit och försöka skapa en relation.
    Gillar konceptet att få offerten på en gång och dessutom få en grundlig förståelse av vilka dom är, men när klockan är 19.00 och han går pustar man ut och kör hämtmiddag.
    2.40 för att ge en offert på fönster är helt sjukt. är man expert, vilket företagsnamnet syftar till så finns det mycket mer att önska!

12. K
    Gäst
    Samma firma (det finns nog bara en firma som jobbar så) var hos oss för en tid sedan.
    På två timmar hinner man mäta fönster och speca upp vad vi ville ha, skapa prisofferten vilket totalt kunnat ta 30 min, sen ägnade han uppskattningsvis 2h & 10 min åt att snacka skit och försöka skapa en relation.
    Gillar konceptet att få offerten på en gång och dessutom få en grundlig förståelse av vilka dom är, men när klockan är 19.00 och han går pustar man ut och kör hämtmiddag.
    2.40 för att ge en offert på fönster är helt sjukt. är man expert, vilket företagsnamnet syftar till så finns det mycket mer att önska!

Hej där! Skaffa ett konto gratis så kan du också ställa frågor i forumet. :love: