Byggahus.se

Kostnad badrums renovering "när man gjort allt själv"

1. K
    Medlem Nivå 1
    Nu kanske jag inte borde ha skrivit i den här tråden från första början då jag har rabatt på allt du nämnde. Men jag tänkte köpa Glasroc-skivor från beijer (169:-/st)och priset hamnar på runt 1200 kr. Brunn och rör har jag inköpspris på. Men däremot elen börjar jag undra lite över. Vad är det som blir för extra kostnad för den mer än ledlampor och transformator? Hmm..

2. K
    Medlem Nivå 1
    När jag tittar på dina utgifter så har du ju en del jag inte har, markerade med fet stil. Redan där har jag sparat in över 25.000 kr. Sen har du även valt att köpa "lite dyrare" saker än mig vilket gör att kostnaden drar iväg. Jag har själv valt att inte ha alltför mycket saker i mitt badrum då det redan är så pass litet. Nu blir ditt badrum säkert jättefint, men jag menade bara att man KAN hålla nere kostnaderna om man vill.

Mvh

3. D
    Medlem Nivå 7
    Mitt badrum på 3,5 kvm gick på drygt 40000:- från våtrumsskivor till färdigt. Principen var att vi vi har valt precis de lösningar vi velat ha men sen jobbat en del för att få bästa möjliga pris på varje moment. En del extrajobb naturligtvis men vi har fått ett lyxigt badrum utan någon som helst budgetkänsla för en betydligt mindre summa en del som nämns i denna tråd. Ett mindre badrum iof men många saker är oberoende av storlek (toa, blandare, golvbrunn osv). Har gjort allt själv utom elen (kopplade iof in golvvärmen och belysningen själv)

4. jeppeknaster
    Medlem Nivå 11
    Gjorde mitt badrum på 6m2 för typ 35 000. Har för mig att jag specade allt i nån annan badrumstråd. Hur gör man för att komma upp i 100 kkr? :)

5. B
    Allvetare · Nivå 14
    Nu var det inte "byta ut", utan att se till att skaffa en jordfelsbrytare, vilket mitt hus inte ens hade. Och det är till elen i hela badrummet, alltså även till badrumsskåp, Pax-fläkt etc.

6. K
    Medlem Nivå 1
    Ahh nu förstår jag. Okej då är jag med. Jag har turen att ha elskåp med jordfelsbrytare så jag behöver inte skaffa något sånt.

7. Enk Projektet
    Medlem · Nivå 14
    Helt sanslöst

Lägg genast upp bilder på dessa badrum......

Mitt är på ca 7kvm och det har kostat under 30.000 inkl allt

8. K
    Medlem Nivå 9
    Ska jag vara helt seriös så har jag snålat in på saker på vägen dit :)

35000kr hade inte ens vart möjligt för min del.. Om jag skulle följa BKR´s regler.. Inte ens om jag hade köpt toalett och möbler hos Biltema.. Så jag vill gärna se bilder på era badrum som är 6kvm och kostat under 40 000kr och renovera "total summa"

9. Enk Projektet
    Medlem · Nivå 14
    Hade inte några bra bilder men lägger upp några i allafall

10. v-g
    Medlem Nivå 13
    Jag har lagt drygt 60k /badrum och jag har gjort två st och allt själv. Vad gällde material så tog vi det kakel osv vi ville märkes på handfat/dusch/tron/blandare osv

Badrummen är på 4 och 8 kvadrat. Iofs är där också en bastu i det priset men den räknar jag som 0:- extra då nåt annat annars hade kostat.

Kostar gör det sannerligen!

11. F
    Medlem Nivå 8
    Nu är inte badrummet klart än, så det finns inga bilder...men allt material är inköpt och plattsättare kontrakterad så kostnaden är färdig.. och det är någonstans på öret 37 000...
    och det är gjort slaviskt efter BKR 2010...
    Men så handlar det ju om för min del att göra smarta köp..... köpte flytspacklet på Hornbach, Maipei för 117kr säcken... slog till på K-rautas introduktionserbjudande på FM Mattssons nya Eco-line och fick handfatsblandare, duschblandare, duschstång för tillsammans under 2000... passade också på att köpa allt kakel på K-rauta när de hade 20% på allt kakel...sparade 2000 spänn där...köpt alla rör och kopplingar via Rinkaby rör och Sigro.... har ett Ikea faktumskåp 80cm över sen innan som jag gör kommod av...
    osv osv....
    Du behöver inte shoppa dåliga prylar bara för att du köper grejerna billigt...kampanjerbjudanden, nätshopping osv sparar man tiotusentals kronor på.....

12. vojma
    Medlem Nivå 11
    Mitt badrum är ungefär lika stort som TS's (ca 6,8kvm) och kostade komplett 110.000 kr.

Då gjorde jag allt själv förutom VVS (6.000) och mattläggning inkl flytspackling (15.000).

13. jeppeknaster
    Medlem Nivå 11
  14. jeppeknaster
    Medlem Nivå 11
    ...och då fick man förstärka och bygga om hela bjälklaget...

15. AnneFi
    Medlem Nivå 9
    hafa tvättställ 14500
    hafa spegelskåp 8900
    duschväggar 10000
    toalettstol 3000
    två handdukstorkar 10000
    kakel ock klinker 14000
    badrumsfläkt 2000
    golvvärme 4000

kommer inte ihåg vad tvättställsblandare och duschblandare kostade.
    har inte heller med spackling av golv, el eller byte av stammarna

till detta kommer kostnad för ett nytt badkar och en ny fläkt.