Byggahus.se

Kortla för golvvärme

1. Dropdead
    Medlem · Västra Götaland · 61 inlägg

Dropdead

Medlem
    Hej,
    Sent om sider kom vi på att vi vill ha golvvärme i uterummet vi håller på att bygga.

Då det är uppstommat, fönster och dörrar isatta så kan vi inte lägga glespanel enligt uponors beskrivning () då det kommer bygga för mycket på höjden då det massiva furugolv vi ska ha är 25mm tjockt.

Kom då på att jag borde ju kunna kortla mellan golvbjälklaget som har cc 600 och sen glespanel uppe på kortlarna för att sen lägga golvplåtarna.

Vilken dimension borde jag använda till kortlingarna ? Borde väl inte behöva ha samma stora dimension som bjälklaget eller ? Sen också, vilket cc mått borde jag ha mellan korlingarna ?

Första gången jag bygger något från scratch så ha överseende med kanske dumma frågor.

Redigerat 4 mar 2018 15:29
  2. S
    Bannad · 1 481 inlägg
    Det är fullt med isolering i bjälklaget så det är bra , det går att lägga ströläckt direkt på golvreglarna med avstånd mellan dom så plåtarna får plats , sen det med att ha en diffspärr under plåtarna , vet jag inte riktigt då det inte är mot mark , men kommer säker in någon mer med synpunkter här

3. T
    Medlem · 3 107 inlägg
    • Laddar…
  4. Dropdead
    Medlem · Västra Götaland · 61 inlägg

Dropdead

Medlem
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.