1 839 läst ·
8 svar
2k läst
8 svar
Köpråd, slagborrmaskin
Nu har det blivit dags att att köpa en riktig maskin. Men jag fick som kostade 79kr är inte den bästa, märker ingen skillnad om slag är på eller av.
Så jag tänkte jag skulle köpa en lite finare maskin som klarar lite mer.
Det jag vill att den ska klara är att, förutom borra i trä och lättbetong även kunna blanda betong/cement/fogmassa etc. Alltså sätta på en sån jättevisp och blanda pulvret med vattnet (hoppas ni förstår).
Vad jag sett så får jag en vettig sak för <2000kr. Tar gärna emot tips på modeller eller märken som generellt är bra. Har tittat lite en england och kan där köpa en Bosch GSB21-2RE för runt 1900kr inkl frakt. inte en aning om den är bra men den såg fin ut iaf
Jag har också sett att det finns med hammarfunktion, ohc det vore inte dumt om den hade det också. Men det kanske är kass o ha en maskin som har allt. Kanske bättre och hyra eller köpa en separat hammare när jag ska ta bort putsen i källaren.
Så jag tänkte jag skulle köpa en lite finare maskin som klarar lite mer.
Det jag vill att den ska klara är att, förutom borra i trä och lättbetong även kunna blanda betong/cement/fogmassa etc. Alltså sätta på en sån jättevisp och blanda pulvret med vattnet (hoppas ni förstår).
Vad jag sett så får jag en vettig sak för <2000kr. Tar gärna emot tips på modeller eller märken som generellt är bra. Har tittat lite en england och kan där köpa en Bosch GSB21-2RE för runt 1900kr inkl frakt. inte en aning om den är bra men den såg fin ut iaf
Jag har också sett att det finns med hammarfunktion, ohc det vore inte dumt om den hade det också. Men det kanske är kass o ha en maskin som har allt. Kanske bättre och hyra eller köpa en separat hammare när jag ska ta bort putsen i källaren.
Är det en borrmaskin eller borrhammare?barajag skrev:
http://www.jula.se/slagborrmaskin-850-w-d21815ks-136073
Redigerat:
Oj. JAg bara undrade om "barajag" har en borrmaskin eller borrhammareyoxler skrev:
Länker är så klart till en slaggborrmaskin.
Jag hade två märkes, men knäckte dem. Numera kör jag med halvbilliga produkter.
Men jag är inte proffs. Tycker dock man bör inte satsa på nåt under 750 W.
p.s. riktiga borrhammare kör med hydraulik. Då tar det plats så klart!
Finns det någon nackdel med att köpa en alltiett-maskin?
jag har bara tittat lite snabbt nu men vad jag hittat så verkar dessa alltiettmaskiner lite klenare än de renolade slagborrmaskiner. Tex så klarar en vanlig borrmaskin borra mer i trä
jag har bara tittat lite snabbt nu men vad jag hittat så verkar dessa alltiettmaskiner lite klenare än de renolade slagborrmaskiner. Tex så klarar en vanlig borrmaskin borra mer i trä
Den jag hänvisade till kan man slå av slaget på, så det blir en vanlig borrmaskin, duger ypperligt att vispa med dessutom, gjorde det för några dagar sedan.yoxler skrev:
I princip alla, mig veterligen kan du slå av slaget på, kom ihåg att köpa en SDSplus maskin, för de andra skriker mer än borrar.
Ps: Har haft den i jobbet i över fem år, funkar som ny. Ds
Klicka här för att svara