3 343 läst ·
5 svar
3k läst
5 svar
Köpråd Kap/Gersåg - Makita vs Bosch
Bosch GCM 8 SJL
Bosch GCM 8 SDE
Makita LS0815 FLN
Till en släktning som fyller jämt och till dennes sommarstuga som ligger ute i skogen. Precis byggt klart huset + friggebod. Det som återstår är småfix runt om, typ eldstad, utemöbler, carport, sandlådor, såga brasved etc.
Jag tror att det blir overkill med en gersåg med kapbredd på större än 315 mm vid 90/0 grader.
Vad rekommenderar ni?
Så klart ett sågbord till det! Bosch 3800 minst har jag läst mig fram till. Går det att kombinera olika märken med varandra? Marken vid sommarstugan är ganska ojämn!
Bosch GCM 8 SDE
Makita LS0815 FLN
Till en släktning som fyller jämt och till dennes sommarstuga som ligger ute i skogen. Precis byggt klart huset + friggebod. Det som återstår är småfix runt om, typ eldstad, utemöbler, carport, sandlådor, såga brasved etc.
Jag tror att det blir overkill med en gersåg med kapbredd på större än 315 mm vid 90/0 grader.
Vad rekommenderar ni?
Så klart ett sågbord till det! Bosch 3800 minst har jag läst mig fram till. Går det att kombinera olika märken med varandra? Marken vid sommarstugan är ganska ojämn!
Lyxa gärna till det med extra rullstöd, benen för förlängningsbordet är dock värdelösa eftersom de fäster i aluminium godset och spräcker det om de ruckas. Du kan använda andra märken till sågbordet, men det blir en konstig färgskala.
Bosch GTA3800 sågbord är väldigt långt när man drar ut båda "armarna", därför har jag köpt extra rullstöd så att jag kan stötta brädorna på fler ställen. Har även ett extra stödben så att jag kan stötta en av de utdragna armarna när den är långt ut för att den inte skall svika (inte så ofta att man delar på mitten så att man behöver stötta på båda sidorna....tycker jag i alla fall).
F fixarx skrev:
De ingår men det är som @sepeca säger ett väldigt långt bord och de extra rullstöden underlättar.
Klicka här för att svara