Brände kondensatorn till en Örebro Golvindustri GM 250 NR idag.
Det ser ut som att en tidigare ägare seriekopplat en 100 μF kondensator med en 200 μF kondensator. Enligt brickan på elmotorn så borde det iallafall finnas en "Run-cap 100μF".
Undrar nu ifall någon råkar sitta på ett elschema, så jag kan se hur det borde vara kopplat.
Det ser ut som att en tidigare ägare seriekopplat en 100 μF kondensator med en 200 μF kondensator. Enligt brickan på elmotorn så borde det iallafall finnas en "Run-cap 100μF".
Undrar nu ifall någon råkar sitta på ett elschema, så jag kan se hur det borde vara kopplat.
Medlem
· Västerbottens län
· 17 975 inlägg
Är det inte bara att koppla som det var tidigare.
Lite dumt att seriekoppla, det blev ju liksom bara 67 µF.
Protte
Lite dumt att seriekoppla, det blev ju liksom bara 67 µF.
Protte
Medlem
· Västerbottens län
· 17 975 inlägg
Bosch grejen är det kondensatorn?
Går bra med vilket fabrikat som helst bara det är 100 µF och minst 230 volt AC och att den ryms.
Troligt är att det bara finns 450 volt och det är bra med hög spänningstålighet.
Leta hos elfa.se eller tme.com. Driftkondensator.
Protte
Går bra med vilket fabrikat som helst bara det är 100 µF och minst 230 volt AC och att den ryms.
Troligt är att det bara finns 450 volt och det är bra med hög spänningstålighet.
Leta hos elfa.se eller tme.com. Driftkondensator.
Protte
Klicka här för att svara