1 091 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
Kopplingshjälp inför provtryckning
Hej!
Rörkopplingar är ett sant äventyr som verkar ta 10 000 timmar att bemästra, därför vänder jag mig till er.
Tanken är att provtrycka slinga för brine från källare genom kylbatteri på vind och tillbaka. Avstängningar finns i bägge ändar på slingan och rören är 22mm koppar.
Jag tänkte koppla på vanliga tappvattnet men klurar på anslutningen. Funkar alla dessa tre alternativ lika bra eller är det olika gängor på 15r/20r och krankoppling?
Och är det någon som har koll på vilket tryck man testar med i en brineslinga,?
22x20R utv - 3/4 Krankoppling - Gardenaslang
Alt
22x15R utv - 1/2 krankoppling - Gardenaslang
Alt
22 x 15R utv - Muff- 1/2 slangnippel - slang med slangklämma
Rörkopplingar är ett sant äventyr som verkar ta 10 000 timmar att bemästra, därför vänder jag mig till er.
Tanken är att provtrycka slinga för brine från källare genom kylbatteri på vind och tillbaka. Avstängningar finns i bägge ändar på slingan och rören är 22mm koppar.
Jag tänkte koppla på vanliga tappvattnet men klurar på anslutningen. Funkar alla dessa tre alternativ lika bra eller är det olika gängor på 15r/20r och krankoppling?
Och är det någon som har koll på vilket tryck man testar med i en brineslinga,?
22x20R utv - 3/4 Krankoppling - Gardenaslang
Alt
22x15R utv - 1/2 krankoppling - Gardenaslang
Alt
22 x 15R utv - Muff- 1/2 slangnippel - slang med slangklämma
Produkter som diskuteras: "krankoppling"
Kran- & slangkopplingar
Kopplingar spelar en avgörande roll i alla typer av rör- och slangsystem genom att ansluta olika rördelar och säkerställa en sömlös ström av vätskor eller gaser. Oavsett om du arbetar med vattenledningar, trädgårdsslangar, gasrör eller
Läs mer
Det är ju det jag gör, även om du kanske inte är rätt person...F fribygg skrev:
Med provtryckningspump ska jag provtrycka en rörslinga. Slingan rymmer minst 20l så tänkte fylla den från kran innan provtryckningspumpen ansluts för att pumpa upp rätt tryck.
Klicka här för att svara