Skaffade en till diskmaskin och försökte koppla ihop till-vattnet med en T-koppling.
Anslutning från tillvattnet är hane R20 och dismaskinerna Hona R20. Eftersom det inte fanns T-koppling med de storlekarna köpte jag R15 och skruvade på R20 kopplingar samt en Muff från tillvattnet till T-kopplingen. (se foto)
Men då jag satte på vattnet så sprutade det hejvilt. Det verkar som om det är i kopplingen mellan Muffen och Tillvattnet. (Se video)
Jag är inte så kunnig på detta område. Hur ska det tätas däremellan? Eller är lösningen jag gjort dålig? Att trycker blir högt?
Anslutning från tillvattnet är hane R20 och dismaskinerna Hona R20. Eftersom det inte fanns T-koppling med de storlekarna köpte jag R15 och skruvade på R20 kopplingar samt en Muff från tillvattnet till T-kopplingen. (se foto)
Men då jag satte på vattnet så sprutade det hejvilt. Det verkar som om det är i kopplingen mellan Muffen och Tillvattnet. (Se video)
Jag är inte så kunnig på detta område. Hur ska det tätas däremellan? Eller är lösningen jag gjort dålig? Att trycker blir högt?
fel 3/4" muffSerfi1 skrev:Skaffade en till diskmaskin och försökte koppla ihop till-vattnet med en T-koppling.
Produkter som diskuteras: "gängtejp"
Gängtätningstejp
Gängtätningstejp, ofta känd som PTFE-tejp eller Teflon-tejp, används vanligtvis för att försegla rörgängor i VVS-applikationer för att förhindra läckage vid lederna. Denna typ av tejp är mycket tålig mot kemikalier och höga
Läs mer
Jovisst, men är muffen plan så tätar ju slangen från maskinen mot denna, det är muffen som måste tätas mot t-stycket.
Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 16 250 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 16 250 inlägg
Vi ser ju inte riktigt hur ytan mot slangen ser ut, men den måste som sagt vara plan.
Produkter som diskuteras: "slangkopplingen"
Kran- & slangkopplingar
Kopplingar spelar en avgörande roll i alla typer av rör- och slangsystem genom att ansluta olika rördelar och säkerställa en sömlös ström av vätskor eller gaser. Oavsett om du arbetar med vattenledningar, trädgårdsslangar, gasrör eller
Läs mer