Byggahus.se
Hej!

Jag ska renovera köket och funderar på om det är möjligt att koppla diskmaskinen till trädgårdsslangen.
Diskmaskinen kommer stå i garaget på betongplatta så det händer inte så mycket om något skulle springa läck. Avlopp kan ledas ut.
Vad behöver jag för att kunna göra detta?

Tack på förhand!
Hälsningar Sara

A
Det går fint, i princip behöver du en trädgårdsslang och ett par slangklämmor och lite uppfinningsförmåga.

• Gilla
Sara_R
  • Laddar…
Ok. Så det finns inget fäste eller så jag kan köpa till trädgårdsslangen och bara skruva fast i diskmaskinsslangen?

A
Det går säkert att bygga ihop, men det bör nog Krilleman eller någon annan rörkunnig svara på.

• Gilla
Sara_R
  • Laddar…
har du maskinen fritt stående på golvet och drar ut översta korgen och fyller den med porslin så tippar maskinen framåt

• Gilla
Sara_R och 1 till
  • Laddar…
T tergo skrev:
har du maskinen fritt stående på golvet och drar ut översta korgen och fyller den med porslin så tippar maskinen framåt
Tack för tipset, har jag inte tänkt på!

useless useless skrev:
Du behöver en sån här:
[länk]

Och en nippel i passande dimension så du kan skruva fast gardenakopplingen på ena sidan och diskmaskinsslangen på den andra:
[länk]
Toppen! Tack! :)

H hapazard skrev:
Jo, det brukar vara 1/2-tum koppling till diskmaskinen, så skaffa en motsvarande krankoppling med utvändig gänga: [länk]
Tack! (y)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.