Hej,
Jag skulle behöva lite hjälp och se om jag tänkt rätt med denna kopplingen. Jag är ingen elektriker, så säger ni att min tänkta koppling är fel så kommer jag ringa en elektriker som får lösa detta istället.
Tanken är att dimmern kommer sitta i takdosan, då jag tror att den är för stor för att få plats med bakom strömbrytaren.
Brytaren är en kronbrytare med två knappar. Men, vi kollar bara på Switch 1 i det här fallet, då switch 2 ska gå till ett lamputtag ovanför fönster utan dimningsfunktion.
Jag har en fjäder för impulsfunktion.
Lamparmaturen har ingen koppling för jord, symbol finns för dubbelisolering, armaturen är gjord i plast, så kommer inte dra fram jord till armaturen.
Tack!
Jag skulle behöva lite hjälp och se om jag tänkt rätt med denna kopplingen. Jag är ingen elektriker, så säger ni att min tänkta koppling är fel så kommer jag ringa en elektriker som får lösa detta istället.
Tanken är att dimmern kommer sitta i takdosan, då jag tror att den är för stor för att få plats med bakom strömbrytaren.
Brytaren är en kronbrytare med två knappar. Men, vi kollar bara på Switch 1 i det här fallet, då switch 2 ska gå till ett lamputtag ovanför fönster utan dimningsfunktion.
Jag har en fjäder för impulsfunktion.
Lamparmaturen har ingen koppling för jord, symbol finns för dubbelisolering, armaturen är gjord i plast, så kommer inte dra fram jord till armaturen.
Tack!
Tackar för svar, uppskattas.J Josth skrev:
Ja jag var nog otydlig, jord finns framdragen till takdosan. Menade att jag inte fäster jord i armaturen.
En fråga, vill vara säker på att jag tänker rätt.J Josth skrev:
Visst är det inga problem att koppla nollan till en tre polig wago och sen dra en separat kabel från wagon till dimmern och en separt till lampan?
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur koppla om kronströmbrytare till både dimmer och vanlig knapp
El -
Koppla in dimmerpuck till strömbrytare med två knappar? (Utan nolla)
El -
Strömbrytare -> Dimmer, två bruna och två orangea kablar, hur koppla?
Belysning -
byta dimmer till strömbrytare, varför är dimmern kopplad så här?
El -
Koppla dosdimmer till dubbel strömbrytare
Belysning