Jag har köpt nya lysknappar till huset och funderar på om jag köpt rätt. Bifogat bild på både gamla och nya.
Hur ska jag koppla in dessa rätt?
Det som strular till det för mig är att på den gamla står det S samt pil utåt, är det fas som ska in där?
Hur ska jag koppla in dessa rätt?
Det som strular till det för mig är att på den gamla står det S samt pil utåt, är det fas som ska in där?
Gamla brytaren pil in = fas pil ut = till lampa, 1 polig äldre typ . nya är en kombinerad 1-polig/trapp ( rena 1-poliga borttagna ) kan kopplas 1-polgt eller trapp, L in =fas , sen kan du välja vilken pil du vill ut till lampa, blir bara att vippan står upp eller ner. Normalt montage är vippa upp, blir det fel så går det vrida brytaren 180 grader eller skifta till den andra pilen
Jag har en säkert dum fråga, jag har kopplat andra strömbrytare med lite nyare varianter utan problem, lampora tänds släcks osv.J jonaserik skrev:Gamla brytaren pil in = fas pil ut = till lampa, 1 polig äldre typ . nya är en kombinerad 1-polig/trapp ( rena 1-poliga borttagna ) kan kopplas 1-polgt eller trapp, L in =fas , sen kan du välja vilken pil du vill ut till lampa, blir bara att vippan står upp eller ner. Normalt montage är vippa upp, blir det fel så går det vrida brytaren 180 grader eller skifta till den andra pilen
I detta fallet tänds min lampa, men släcks också efter ca 10 sekunder.
Kan detta va någon typ av fel med elen, eller är det eventuellt någon ljuskänslig lampa?
Lampan sitter på utsidan av huset så jag tänker att den kanske går att slå av/på men också har någon typ av ljuskänslighet.
Klockrent, det är det.E etompau skrev:
Tack. Jag är så tycker el verkar extremt logiskt, men har aldrig gjort det förut och när det uppstår oregelbundenheter så blir jag tveksam att man gjort rätt.
Klicka här för att svara