Det finns massor av relativt billiga LED-strips att köpa och jag har funderat på att göra en installation, antingen dold under en kornisch vid gardinerna (det är en hel vägg med heltäckande gardiner) alternativt att montera en list (på en annan vägg) och få indirekt ljus från taket - eller kanske både och. Men dessa LED-strips verkar säljas med transformatorer för vanliga vägguttag, med eller utan enkla fjärrkontroller. Är det jag som tänker fel? Om det ska vara en permanent installation för allmänbelysning, så vill man väl ha den kopplad till dimmern på väggen? Tacksam för tips och eventuella erfarenheter!

RGB LED-belysning installerad bakom takgardinskena som skapar färgglada effekter längs väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sovrum med RGB-belysning bakom en takgardinskena från IKEA och ett fönster med persienner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Lite sen svar men så här gjorde jag i sovrum och vardagsrum. I sov en vit. Den andra är rgb i vardagsrummet som går vägg till vägg ca 4meter . Sitter med en vinkellist bakom Ikea takgardinskena. Förlängde lågvoltskabeln med en skarvkabel från Kjelle. Så trafon sitter nere i vägguttaget och använder medföljande fjärr att dimma dom få gånger det behövs. Fjärrmottagaren sitter med dubbelhäftande tape i taket bakom skenan. Av/på sköts med Ikea trådfri ”puck” i vägguttaget.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.