Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Medförde en kabel med 2st N 2 st L och 1st jord som bilden visar.
Egen gamla kabel har bara 1 st N 1st L och jord hur gör jag?
Förlurar man kraft om man kopplar med den gamla kabeln bara L1 och N 1 och jord eller tom att bara tex en sida av plattor funkar. eller måste man änvända den kabeln med 5 olika förger som kom med.
Den kabel med 5 trådar som man fick med har ingen stickpropp
Redigerat:
ja ugn finns ochså ugnen har suttit på höger uttag häll på vänster ugnen har inga som helst modell nummer info helt blank men jag antar att den är whirlpool samma som gamla hällen från ikeaK Kane skrev:
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
obs upptäckte den gamla whirlpool hällen hadde plats för L1 L2 L3 inom sig och N1 N2 och den var kopplat på följande sätt med en kabel med 1 st L 1 st Noll 1 st jord andra var tomma. en av plattorna funkade inte på den gamla och till slut löste den jfb och gick sönder
Redigerat:
Eftersom du har enfas in i lägenheten är det enfas som gäller, koppla enl "220-240V 1N~".
Jag hade troligen använt treledarkabeln och bleck i dosan i hällen, för att slippa så mycket trådar, med reservation att jag bara sett det på bild. Se upp så att det blir rätt med blecken och plintarna, det ser ut som om dosan är åt ett håll på din bild, och uppochner i schemat? Det ser ut att finnas fler bleck parkerade också, nertill på din bild.
Kontrollera hur det är kopplat i stickproppen också.
Jag hade troligen använt treledarkabeln och bleck i dosan i hällen, för att slippa så mycket trådar, med reservation att jag bara sett det på bild. Se upp så att det blir rätt med blecken och plintarna, det ser ut som om dosan är åt ett håll på din bild, och uppochner i schemat? Det ser ut att finnas fler bleck parkerade också, nertill på din bild.
a du har rätt de har uppo ner schema . altså blir det fel om jag kopplar helt enkelt L till en av L platser 0 Till en av 0 platser och jord till jord måste de gå ström till båda L platser altså bleck mellan L 1 plats och L2 plats i dosanFotografen skrev:
Eftersom du har enfas in i lägenheten är det enfas som gäller, koppla enl "220-240V 1N~".
Menar då att man måste koppla med kopplingsbleck positionerna L1 och L2 om jag änvänder min befintliga 3 leds kabel som har färdig stickpropp ochsåvad menar du med plintar idetta fall?
Redigerat:
koppla enl "220-240V 1N~" på den bilden är ju Nollorna kopplade med bleck markerad med fet svart färg det är ochså så det var redan utan ändringar. medans dit L skall kopplas finns ingen fet svart markering att där skall det sitta en av de parkerade bleck??J John Seger skrev:a du har rätt de har uppo ner schema . altså blir det fel om jag kopplar helt enkelt L till en av L platser 0 Till en av 0 platser och jord till jord måste de gå ström till båda L platser altså bleck mellan L 1 plats och L2 plats i dosan
Menar då att man måste koppla med kopplingsbleck positionerna L1 och L2 om jag änvänder min befintliga 3 leds kabel som har färdig stickpropp ochsåvad menar du med plintar idetta fall?
så menar du att man skall sätta en av de parkerade bleck dit eller en plint at dela L från min 3lednigars kabel till båda L platser?
Så det är min stora fråga nu skall de 2 platser reserverade till L kopplas med kopplings bleck som finns parkerad inne i dosan eller skall Den enda L ledningen från kabeln splittas med plint och gå in i de 2 ?
Redigerat:
Ja du ska sätta en av de parkerade bleck på 1 och 2.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 15 949 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 15 949 inlägg
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 15 949 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 15 949 inlägg
Sen undrar jag varför det ser ut att vara RK fram till uttagen? Eller ser jag fel?