Hej!
Jag skulle vilja koppla in en 9000 serie FM Mattsson köksblandare och undrar vad jag behöver för koppling? Tack för tips.
Lägger en bild på hur änden ser ut.

• Metallisk anslutning på flexibel slang för FM Mattsson köksblandare, hålls i en hand.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Beror helt på vad du har för anslutning på röret idag? Du kanske rentav inte behöver nånting.......

S Stefan1972 skrev:
Beror helt på vad du har för anslutning på röret idag? Du kanske rentav inte behöver nånting.......
Hej och tack för svaret! Jag har en avslutning på 12 mm på vattenröret och köksblandaren har en slangavslutning på 10 mm med en mutter på 15 mm.

• Vattenrörsanslutningar med olika dimensioner, en på 12 mm och en på 10 mm, samt slang med mutter på 15 mm syns mot en vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ska det där sticka ut under diskbänk eller? Har du möjlighet att stänga av vatten själv? Hade nog varit smartare att ha 90 graders kopplingar som riktat det uppåt som brukligt........

S Stefan1972 skrev:
Ska det där sticka ut under diskbänk eller? Har du möjlighet att stänga av vatten själv? Hade nog varit smartare att ha 90 graders kopplingar som riktat det uppåt som brukligt........
Hej!
Bilden är lite gamlare. Ja, det som ses sa vara under diskbänken. Jag kan stänga av vattnet själv. Nu har jag rättat till utgången så den riktar uppåt. Frågan är vad jag behöver för att koppla in min köksblandare? Finns det något som kan passa till muttern som är 15mm men samtidigt som kan göra att jag får en 12mm rör utgång som kan passa till vattenmataren?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.